י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"רחמנא ליצלן"

הצעד של מפלגת 'העבודה' בעקבות העבודות בשבת אצל נתניהו

מפלגת העבודה הגישה הצעת אי אמון בממשלה בעקבות הדיווח על עבודות שנעשו בביתו הפרטי של נתניהו בעיצומה של השבת האחרונה. בדברי ההסבר נכתב: "נחרדנו לגלות כי בביתו הפרטי של נתניהו, התקיימו עבודות בעיצומה של השבת רחמנא ליצלן"

הצעד של מפלגת 'העבודה' בעקבות העבודות בשבת אצל נתניהו
בית משפחת נתניהו בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפלגת העבודה הגישה היום (רביעי) הצעת אי אמון בממשלה בעקבות הדיווח ב'כאן 11' על עבודות שנעשו בביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעיצומה של השבת האחרונה.

הצעת אי האמון הוגשה תחת הכותרת: "חילול שבת בפרהסיה בבית ראש הממשלה ורמיסת קדושת השבת על ידי שרים בכירים בממשלה".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשבוע שעבר נחרדנו לגלות בחשיפה של כאן 11 כי בביתו הפרטי של ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, התקיימו עבודות בעיצומה של השבת רחמנא ליצלן זאת במקביל לכך שעבודות הרכבת בשבת צומצמו".

עוד נכתב בדברי ההסבר: "ממשלת ישראל לא יכולה להתנהג בצביעות כזו מול הציבור הישראלי, לא ניתן לאסור על הציבור הישראלי תחבורה ציבורית בשבת, לבטל את עבודות הרכבת בשבת ועוד, בעוד השרים בממשלה מתניידים בראש חוצות ברכבי המשרדים הממשלתיים בעיצומה של השבת".

לסיום נכתב: "לא ניתן לייצר מגבלות ציבוריות ולהצר את צעדיו של הציבור בשבת, בזמן שבדירת השרד של ראש הממשלה עצמו מתקיים שיפוץ תוך דריסתה ורמיסתה של קדושת השבת וחילולה בפרהסיה מבלי שיש הצדקה כלשהי לעבודות אלו.

ממשלה שמתגאה ביהדותה לא יכולה להפר ברגל גסה את הדיבר "שמור את יום השבת לקדשו" על הממשלה הזו, שראשיה ושריה מתנהלים בצורה כה מחפירה מול הציבור לפנות את מקומה לאלתר".

כזכור, בשיאה של השבת, משאית ומספר עובדים הגיעו לשכונת רחביה בירושלים, ומחוץ לבית ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה החלו בעבודות גידור מחוץ לבית, כך דיווח כתב ׳כאן 11׳ סולימאן מסוודה.

העבודות בוצעו על ידי קבלן ומספר עובדים, וזאת כהערכות ביטחונית לקראת ההפגנה שהתקיימה במוצאי שבת מחוץ לבית ראש הממשלה, שמתגורר בביתו הפרטי עד להשלמת השיפוץ במועד הרשמי ברחוב בלפור.

עצם קיום ההפגנה היה ידוע ימים קודם לכן, ובלשכת ראש הממשלה מודים בתגובה כי הדבר נעשה במכוון בשבת תוך התעלמות מיום המנוחה זאת בכדי למנוע פגיעה בשכנים לביתו של משפחת נתניהו.

‫תגובות לשכת הממשלה: "במסגרת הערכות האבטחיתית הנדרשת לקראת ההפגנה המתוכננת להקתים במוצ"ש בקרבת בית ראש הממשלה. בוצעו עבודות באזור ע"י קבלן מבצע ובהתאם להנחיית שב"כ. העובדות בוצעו במועד זה בהתחשב במועד ההפגנה המתכונן ובמטרה לצמצם ככל הניתן בפגיעה במרקם החיים של תושבי האזור".

בנימין נתניהו עבודות בשבת העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד