כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
כך הגיבו לפיד וליברמן

נתניהו כינס מסיבת עיתונאים וסתר את הנגיד: "האמת בדיוק הפוכה"

ראה"מ נתניהו מגיב הערב במסיבת עיתונאים, לצד השרים סמוטריץ', כהן וברקת לאזהרת נגיד בנק ישראל מהשלכות הרפורמה המשפטית ואמר: "האמת היא בדיוק הפוכה. המהלכים שלנו לא רק שלא יפגעו בכלכלה, הם יחזקו אותה". הוא הבהיר: "אנחנו מחויבים לעצמאות בית המשפט"

נתניהו כינס מסיבת עיתונאים וסתר את הנגיד: "האמת בדיוק הפוכה"
מסיבת העיתונאים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים יחד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן. מסיבת העיתונאים מתקיימת ברקע אזהרות נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון מהשלכות הרפורמה המשפטית.

נתניהו אמר: "שמעתי על השפעת הרפורמה המשפטית על החוסן הכלכלי שלנו. צריך להעמיד דברים על דיוקם, האמת היא בדיוק הפוכה. המהלכים שלנו לחיזוק הדמוקרטיה בישראל לא רק שלא יפגעו בכלכלה, הם יחזקו אותה. הם יחזירו את ישראל למצבן המשפטי של רוב הדמוקרטיות המובילות בעולם, למקום שבו הייתה בעצמה לפני חמישים שנה". נתניהו הוסיף: "כבר היינו בסרט הזה. יריבנו הזהירו שאם לא נעשה ויתורים זה יוביל לצונאמי כלכלי נורא. בפועל ההפך הגמור קרה". נתניהו תקף: "יריבינו הפוליטיים מוציאים את דיבת ישראל רעה בעולם בלי להניד עפעף, אבל השווקים הרבה יותר חכמים".

בנוסף ציין נתניהו את הפעולות שעשה עת היה שר אוצר בתחילת שנות ה-2000, בין היתר צמצום הוצאות הממשלה והורדת המיסים, שלדבריו גרמו לכך ש"קיבלנו את אחת הכלכלות החזקות בעולם והעלנו את רמת החיים לאזרחי ישראל". ראש הממשלה הוסיף: "אם יש מנוע צמיחה אחד בישראל, הוא הסרת עודף הרגולציה והמשפטיזציה". נתניהו התחייב ואמר "אנחנו מחויבים לעצמאות בית המשפט שתישמר. איש לא יפגע בזכויות הקניין ובערכים המקודשים".

ראש הממשלה הוסיף כי "כשהרפורמה תעבור, תוך הידברות, כולם יראו ששלטון החוק נשאר על כנו ואף יתחזק, שהדמוקרטיה נשארה על כנה ואף התחזקה, שזכות הקניין וכיבוד ההסכמים יהיו חזקים עוד הרבה יותר ומי שישקיע בישראל רק ירוויח".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר במסיבת העיתונאים: "ישראל היא אומת סטארט אפ. אני אומר באחריות - נהיה אי של יציבות ואחריות, וישראל היא המקום הנכון ביותר לשים את הכסף, בתוך המים הסוערים שהכלכלה העולמית עכשיו מצויה בהם". הוא הוסיף: "אנחנו ממשפטים את עצמנו לדעת. זה גורר עלויות עתק על המשק והכלכלה. זה תורם קצת לצמיחה ולפריון, כי זה מפרנס עורכי דין".

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת אמר במסיבת העיתונאים לצד נתניהו, כהן וסמוטריץ': "אם יש בעולם העסקים מי שמעוניין לעסוק בפוליטיקה אני מציע שיעזוב את העסקים ויצטרף לפוליטיקה - תתמודדו לכנסת ואל תשתמשו בכלכלה שימוש פוליטי ציני".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "מסיבת העיתונאים ההיסטרית והמזיעה של נתניהו לא משאירה שום מקום לספק. ביבי חלש והוא יודע שהוא מוביל לפגיעה אנושה בכלכלה הישראלית. כל אזרחי ישראל ישלמו עליה מהכיס שלהם וישלמו ביוקר".

יו"ר 'המחנה הממלכתי' ח"כ בני גנץ הגיב ותקף: "נתניהו, ההיסטוריה לא תסלח לך על מסע החרבת שיטת הממשל והקרע שאתה יוצר בעם. עוד לא מאוחר לעצור".

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן הגיב: "מסיבת העיתונאים בהשתתפות ראש הממשלה ושלושת השרים מוכיחה שהם מ-פ-ח-ד-י-ם, כי הם יודעים את האמת ומבינים שאף גורם בעולם לא מוכן לבלוע את השקרים והבדיות שלהם. מדינת ישראל בדרך למשבר כלכלי שכמותו לא ידענו עשרות שנים והכל באחריות בנימין נתניהו".

 

בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ הרפורמה המשפטית פרופ' אמיר ירון מסיבת עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד