ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"עם ישראל חי"

נשיא המדינה: "מדמיין את כוחות בעלות הברית צועדים אל תוך בריסל"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום בבית הכנסת הגדול בבריסל. נשיא המדינה התקבל יחד עם שגרירת מדינת ישראל בבלגיה, עידית רוזנצוויג אבו בבית הכנסת לשירת "עם ישראל חי" מפי הקהל. חבר הפרלמנט החרדי "רגע שמראה שהקהילה היהודית נשארה ושיקמה את עצמה"

נשיא המדינה: "מדמיין את כוחות בעלות הברית צועדים אל תוך בריסל"
הנשיא הרצוג בבית הכנסת צילום: חיים צח/ לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום בבית הכנסת הגדול בבריסל, הנשיא התקבל יחד עם שגרירת מדינת ישראל בבלגיה, עידית רוזנצוויג אבו בבית הכנסת לשירת "עם ישראל חי" מפי הקהל. את הנשיא קיבלו נשיא הקונסיסטוריה היהודית של בלגיה, פיליפ מרקביץ', נשיא הקהילה היהודית בבריסל, איב אושינסקי, נשיאה משותפת של הקהילה היהודית באנטרוופן, הברונית רג'ין סלוסזני, נשיא משותף של הקהילה היהודית באנטרוופן, פיליפ שרף, נשיא קהילת בית ישראל, אלן פרנק ומכובדים נוספים. אל בית הכנסת הגיעו כ-500 חברי הקהילה היהודית בבריסל ובאנטוורפן.

לאחר מכן, נשיא המדינה נשא דברים והרב הראשי של בית הכנסת וקהילת בריסל, אברהם (אלברט) גיגי יחד עם חזן בית הכנסת, בנימיו מולר, הקריאו את התפילה לשלום המדינה שנכתבה על ידי סבו של נשיא המדינה, הרב יצחק אייזק הלוי הרצוג זצ"ל.

נשיא המדינה אמר: "אני ניצב כאן יחד אתכם, במבנה המפואר הזה: בית הכנסת הגדול של אירופה. המבנה זה הוא לא סתם בניין פשוט, הוא הרבה יותר מרק בניין: הוא פאר אדריכלות וסמל לזכות הבלתי-ניתנת לערעור של היהודים לחיות כאזרחים מלאים וחופשיים באירופה ובעולם כולו".

עוד אמר הנשיא: "אני יכול רק לדמיין את כוחות בעלות הברית הצועדים אל תוך בריסל ומשחררים את העיר. חיילים יהודים, כמו אבי, נכנסים לבניין הזה, בדיוק כמו המכבים אשר פינו את המקדש שחולל. חשוב שכל יהודי יהיה חופשי לחיות כאזרח שווה-זכויות בכל מקום שיחפץ ליבו, ולבנות את ביתו בכל מקום שירצה - בבריסל, פריז, ניו יורק או ירושלים - באופן טבעי קיימים קשרים מיוחדים ואיתנים בין יהודי התפוצות לבין המדינה היהודית".

הנשיא הוסיף: "הקשרים החיים והנושמים בינינו מזינים אותנו באופן הדדי. קשרים אלה מסמלים את עברנו, הוונו, ועתידנו. יהדות בלגיה מהווה חלק אינטרגלי במארג היהודי היפהפה שלנו".

הנשיא חתם את דבריו: "אין זה סוד כי ברגע זה הקולקטיב הישראלי מתמודד עם שאלות אמתיות, הנושאות השלכות ישירות על המימדים הדמוקרטיים והיהודיים של מדינתנו. אך אבקש להזכיר לכולנו כי ההתמודדות עם השאלות הקשות תמיד הייתה חלק מן הדרך היהודית. המסורת היהודית תמיד לימדה אותנו להעריך שיח, מכיוון שזה כלי שמאפשר לנו ללמוד אחד מהשניה, ולהתמודד עם השאלות הקשות, כדי שנוכל להתחזק יחד. וכפי שאמרו חכמינו: "או חברותא, או מיתותא" (מסכת תענית כ"ג א')".

חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך נכד לניצול שואה, אמר כי יום השואה הבינלאומי הוא יום מאד מיוחד בשבילו ברמה האישית, כי סבו גורש כילד מבלגיה, הבלגים שיתפו פעולה עם הנאצים, אך הילד שרד את השואה.

חבר הפרלמנט אמר: "שני דורות אחר כך הנכד שלו הפך לחבר פרלמנט במקום שבו עזרו לגרש כל כל הרבה יהודים, זה רגע שמראה שהקהילה היהודית נשארה, ושיקמה את עצמה, עצם העובדה שהנשיא הרצוג נמצא כאן, נותן הרבה תקווה ומראה שהקשר בין ישראל לבלגיה הוא חזק מאוד".

יצחק הרצוג מיכאל פרייליך יום השואה הבינלאומי בלגיה בריסל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד