כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שנתיים אחרי בעלה

בתו של ה'חלקת יעקב' וכלתו של ה'מנחת יצחק' הלכה לעולמה

בלונדון נפטרה האישה החשובה מרת מחלה חיה וייס ע"ה, אלמנת הנגיד רבי בעריש וייס ז"ל, ראש הקהל של סאטמר במנצ'סטר, בתו של בעל ה'חלקת יעקב' וכלתו של בעל ה'מנחת יצחק'. ארונה יגיע לקבורה בארץ הקודש

בתו של ה'חלקת יעקב' וכלתו של ה'מנחת יצחק' הלכה לעולמה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: מאנגליה מגיעה הבשורה על פטירתה של האישה החשובה מרת מחלה חיה וייס ע"ה, אלמנת הרב החסיד הישיש רבי ישכר דב בעריש וייס ז"ל, ראש הקהל של סאטמר במנצ'סטר שבאנגליה, בנו יחידו של גאב"ד העדה החרדית בעל המנחת יצחק זצ"ל והיא בשנות ה-90 בפטירתה.

המנוחה ע"ה נולדה לאביה הגאון רבי מרדכי יעקב ברייש זצ"ל בעל ה"חלקת יעקב" שהיה רבה של דיסבורג שבגרמניה, היא הקימה את ביתה יחד עם בעלה הרב החסיד הישיש רבי ישכר דב בעריש וייס ז"ל, ראש הקהל של סאטמר במנצ'סטר שבאנגליה, בנו יחידו של הגאון רבי יצחק יעקב וייס זצ"ל גאב"ד העדה החרדית ובעל המנחת יצחק היא בשנות ה-90.

הם התגוררו במנצ'סטר שם הוקמה קהילת חסידי סאטמר במנצ'סטר ובעלה רבי בעריש מונה לראש הקהל, הוא היה הרוח החיה בקהילה ובלעדיו לא הייתה קהילה של סאטמר במקום עד שמונה לשמש כראש הקהל. פיזר מהונו לצדקה בלב רחב ובנפש חפצה.

כל חיה עמדה לימין בעלה בכל מפעלותיו. בשבועות האחרונים חלתה ובניה לא משו ממיטתה עד לפטירתה הערב. 

היא הותירה אחריה דור ישרים מבורך, את בנה בכורה הגאון רבי יוסף יהודה וייס - ראש וועד הרבנים של מערכת הכשרות של בד"ץ 'העדה החרדית', הגאון רבי שלום וייס - הדיין של סאטמר בלונדון, הגאון רבי פנחס וייס - אב"ד קהל חסידי טשערנאביל במנצ'סטר, רבי חיים וייס - ראש הקהל של סאטמר במנצ'סטר, ובנה ר' מרדכי וייס. חתנה: הגאון רבי עקיבא מנחם סופר - אב"ד ערלוי ב"ב ובנו של האדמו"ר מערלוי זצ"ל, הגאון רבי מנחם מאיר ווייסמנדל - אב"ד נייטרא מונסי, והר"ר שלום פלדמן בן הנגיד ר' חיים משה ז"ל. 

בחיה ישבה שבעה על אחיה, הגאון רבי שאול ברייש זצ"ל, גאב"ד 'אגודת אחים' ציריך שבשווייץ, מגדולי פוסקי אירופה, ואחיה הגדול הגאון רבי שמעון ברייש זצ"ל מראשי קהילת אגודת אחים בציריך שבשווייץ. 

ארונה יגיע לארץ הקודש לקבורה ומסע הלוויה תתקיים ביום חמישי בשעה 23:30 בלילה מבית הלוויות שמגר בירושלים והיא תיטמן לצד בעלה בהר הזיתים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בעריש וייס מנצ'סטר מנחת יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד