כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
השחיתות בקרמלין חוגגת

חברי פרלמנט רוסים הצביעו על הסתר החזרי מס מעיני הציבור

הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי הצביע בעד הצעת חוק שתבטל את הדרישה ממחוקקים לפרסם את דוחות ההכנסות והנכסים השנתיים שלהם. צעד שיפחית משמעותית את השקיפות ויתן דרור לשחיתות ממסדית  

חברי פרלמנט רוסים הצביעו על הסתר החזרי מס מעיני הציבור
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי הצביע בעד הצעת חוק שתרגיז את אזרחי רוסיה, החוק מבטל את הדרישה ממחוקקים לפרסם את דוחות ההכנסות והנכסים השנתיים שלהם. צעד שיפחית משמעותית את השקיפות.

לפי הצהרה באתר הפרלמנט הממלכתי של רוסיה, לאחר ה-1 במרץ, המידע לציבור על הצהרות הכנסה של מחוקקים רוסים לא יאפשר זיהוי שלהם.

המחוקקים עדיין יחויבו להגיש את הצהרותיהם לרשויות המס מדי שנה ועל סמך מידע זה יפורסם "סיכום" אך ללא פירוט לגבי המחוקקים בעצמם.

"מדובר בהגנה על נתונים אישיים", צוטט אחד המחוקקים, פאבל קרשניניקוב, באתר הפרלמנט.

הצעת החוק אושרה ביום שלישי האחרון בקריאה שלישית ואחרונה. זה עדיין חייב להיות מאושר על ידי מועצת הפדרציה, הבית העליון של רוסיה, וצריכה את חתימת הנשיא, ולדימיר פוטין.

בדצמבר האחרון, פוטין הוציא צו המבטל את הדרישה מפקידים להצהיר על הכנסות ונכסים כל עוד הלחימה מול אוקראינה נמשכת. חברת Transparency International דירגה את רוסיה במקום ה-136 מתוך 180 במדד תפיסות השחיתות שלה לשנת 2021.

ההצבעה התרחשה באותו יום שבו בית משפט במוסקבה הורה על סגירת ארגון זכויות האדם הוותיק ביותר ברוסיה, קבוצת מוסקבה הלסינקי, תוך השתקת מוסד מכובד נוסף.

קבוצת מוסקבה הלסינקי נוצרה בשנת 1976 כאשר רוסיה הייתה חלק מברית המועצות ונחשבה לקבוצת הזכויות הוותיקה ביותר ברוסיה. במשך עשרות שנים עמדה בראשה לודמילה אלכסייבה, מתנגדת משטר מהתקופה הסובייטית שהפכה לסמל ההתנגדות ברוסיה ומתה ב-2018.

 

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד