כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"קליפה ריקה"

איראן צברה מספיק חומר ל"מספר פצצות גרעיניות"

המאמצים הדיפלומטיים למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני צריכים להתחיל מחדש, כך אמר ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, שהזהיר כי טהראן צברה מספיק חומר ל"מספר כלי נשק גרעיניים"

איראן צברה מספיק חומר ל"מספר פצצות גרעיניות"
העשרת אורניום צילום: Pixabay

בשיחה לקראת ביקור מתוכנן בטהראן, אמר ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי לוועדת משנה של הפרלמנט האירופי בבריסל אתמול (רביעי) כי איראן עדיין לא בנתה נשק גרעיני ועל המערב להכפיל את המאמצים למנוע זאת ממנה.

אורניום המועשר ביותר מ-90% מספיק לנשק גרעיני . לאיראן יש 70 ק"ג של אורניום המועשר ל-60% ו-1,000 ק"ג עד 20%, כך לפי גרוסי.

בארה"ב דווח, כי ראש סבא"א נוסע לטהראן בפברואר ל"דיאלוג מדיני נחוץ" למרות ש"תוכנית הפעולה המקיפה המשותפת, של הסכם גרעין שנחתם עם איראן" ב-2015, נמצאת "במצב רע מאוד", אמר.

גרוסי תיאר את ההסכם כ"קליפה ריקה", ואמר כי פעילות דיפלומטית הקשורה להחייאת הסכם הגרעין מ-2015 כמעט בלתי קיימת. "אף אחד לא הכריז שהוא מת, אבל שום דבר לא ממשיך, וכל הגבלה שהייתה בהסכם הופרה מספר פעמים", אמר גרוסי.

בשנה שעברה ביקשה סבא"א מאיראן להסביר מדוע התגלו עקבות של אורניום בשלושה אזורים שלא היו אמורים להיות מוקדשים לפעילות גרעינית. איראן הגיבה על ידי הסרת 27 מהמצלמות של סבא"א.

ביקורו המתוכנן של גרוסי אושר על ידי מוחמד אסלאמי, ראש סוכנות האטום של איראן, שאמר כי טהראן מצפה לביקור של ראש סבא"א, כך דיווחה סוכנות הידיעות פארס האיראנית.

 

איראן נשק גרעיני פצצה גרעינית הסכם הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד