י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בצל ההילולא הגדולה

לייבל'ה עם כל הנייעס שעשו את השבוע

והשבוע בלייבל'ה: מהדורה מיוחדת בצל הילולת סדנא בבא סאלי | המכנסיים של הח"כ הטרי | תופעת השברים לחרדים שחזרו מהסקי | המכרזים בעיריית בני ברק | התדרוך של מיקי לוי רגע לפני שהתפרץ בעדינות על בן גביר | והשר הגוראי לשעבר בתפוח הגדול

לייבל'ה עם כל הנייעס שעשו את השבוע
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה לא הפסיק לאכול 'קוסקוס' ובשר, לשתות ערק ולשיר 'יודו לך רעיוני' בשבוע ההילולא של סדנא 'בבא סאלי' זכותו יגן עלינו. אך ביום רביעי בלילה לייבל'ה חיפש הילולא וגילה כי כולם כבר עשו שבוע קודם.

לייבל'ה כבר מתכונן ובשירת 'אעופה אשכונה' להילולא של רבי יצחק הגדול במרוקו ושמע כי קופת צדקה אשכנזית מתכננת להטיס כמה צדיקים ועמודי תפילה מהארץ לקברו של הצדיק בתולאל ואולי אף לקחת סגולה שהרבנים ישפכו בשבילך את הערק על הציון. 

בעוד כולם חוגגים בהילולות, לייבל'ה שם לב בבתי הכנסת בשבועות האחרונים כי הרבה אנשים חוזרים עם שברים; זה שבר כתף, זה צלעות, זה רגל, כולם מגובסים. לייבל'ה שבחן את הנושא, הבין כי מדובר בתופעת נסיעות לסקי באירופה שתופסת תאוצה ומתברר כי לא כולם בקיאים בתורת הגלישה, מה שגורם לשברים וחבלות. אז אם אתם רואים בבית כנסת או בעבודה אנשים פגועים, תבינו מהיכן זה מגיע.

השבוע ביום רביעי, במסגרת החוק הנורבגי, הושבעו שני חברי כנסת חדשים ביהדות התורה. אחד מאגודה - משה רוט, והשני מדגל - אליהו ברוכי. רוט בחר לחגוג את כניסתו לכנסת ב'לחיים' משובח על עוגות ושתיה כנהוג בחצרות החסידים.

חברי הכנסת התאספו בחדר הסיעה כדי לאחל מזל טוב לח"כ הטרי ולבני המשפחה הנרגשים שהגיעו במיוחד. לעומתו, ח"כ ברוכי הדגלאי הושבע ללא מעמד 'לחיים', בצניעות סגפנית כנהוג בחצרות הליטאים. אחד מהח"כים החסידים שאל את סגן השר מקלב למה ברוכי לא מביא "לחיים?" מקלב השיב כמו ליטאי אמיתי: "מספיק שהוא הביא את המכנסיים שלו". 

לייבל'ה שהיה בטוח כי הוא זוכה במכרז להדבקת מודעות ופרסום בעיר בני ברק, נאלץ להמתין שוב מאחר שהוחלט לדחות את המכרז בפעם השלישית לתאריך 26/1.

כזכור, שבועות מספר לאחר שפרסמנו על מכרז פומבי להדבקת מודעות ותפעול בעיריית בני ברק, שבו ניתן להגיש הצעות עד לתאריך 12/1, הוחלט בעיריית בני ברק ובחברה הכלכלית להאריך את המכרז עד לתאריך 19/1. כעת כאמור שוב הארכה. בקיצור, אתם מוזמנים להגיש עוד הצעות. מיותר לציין שהצעה הטובה ביותר, היא זו שתבחר.

ואם עסקינן במכרזים בעיריית בני ברק, כנראה שמצב הקופה הציבורית בכי טוב. אחרת, אין דרך להסביר על גל המכרזים שיצאו לדרך- החל מקשרי ממשל לעירייה, יחסי ציבור, הפקת אירועים. העיקר שמסדרים פרנסה ליהודים טובים.

רגעים ספורים לפני שמיקי לוי הממלכתי התפרץ לכיוונו של השר איתמר בן גביר ראה לייבל'ה את מיקי לוי מתדרך את העיתונאי ארי קלמן בצורה ברורה ומסודרת. קלמן שמע הפנים וקלט את הדברים ברצינות. 

לייבל'ה שהגיע לבקר את סגן השר ח"כ יעקב טסלר בלשכתו במשרד התרבות, ראה רשימה של אישי ציבור שהגיעו לפגישות. בין היתר פגש לייבל'ה את ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט.

את מאיר רובינשטיין ראש העיר של ביתר עילית ראה לייבל'ה השבוע בציון הרשב"י במירון עולה לתורה בדבקות.

אפרופו ביתר, העיתונאי אריה ארליך עורך מגזין 'משפחה' נצפה השבוע בשיעור הדרכה של הרבי מסקולען ירושלים על ענייני הבית וכל מה שצריך להתחזק בשובבי"ם. לייבל'ה שלח את אחד הבחורים לבית המדרש בביתר ונאמר לו כי מדובר בשיחה רק לנשואים. 

ועוד בביתר, מנחם זיידה נצפה בחמישי בוקר בלונדון עורך סעודת הילולא לכבוד הילול ה'בבא סאלי'. 

מי שנצפה דורך על השדרה ה-13 בבורו פארק הוא השר לשעבר יעקב ליצמן שנצפה לבוש היטב בגלל הקור. 

בחתונה בחצר חסידות באיאן ראה לייבל'ה את העסקן ישראל ורטהיימר מי שמכונה בכל השנה 'המפכ"ל החרדי'. כחסיד באיאן בכובעו הראשי תפס את מכונת הניקוי ונתן עבודה לקראת המצווה טאנץ של האדמו"ר למען יהיה השטח נקי. 

את השר לענייני ירושלים ומסורת ראה לייבל'ה מקיים את בדיקת ירושלים ונצפה ברחובות גאולה כאחד האדם ממש, יחד עם העוזר החדש שימי בלוי האגדי.

ובחתונה בעיר מודיעין עילית ראה לייבל'ה את יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס מעדכן את חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק ראש ישיבת 'מאור התלמוד' על ההישגים של הציבור החרדי ובפרט על תקציבי הישיבות. 

השבוע נצפו יוצאים מפגישה באחד מערי הארץ: נגיד עולם התורה ר' לואי שיינר לצד הרב דניאל קורן הרב קסירר יו"ר ארגון ביקור חולים בלייקווד יחד הגאון הרב מרדכי דינר ראש רשת הכוללים דעת שמואל, וכמה מעסקני העיר ליייקווד שבניו ג'רזי. 

בסיום השקת המיתוג החדש של 'נתיב פרו' תפסנו השבוע במסעדה מקומית במילאנו שבאיטליה את איש ה'פרו' נתי קרויזר בשיחה צפופה עם שמולי בוטח רב הסלבס האמריקאי.

בשער היציאה מהארץ, רגע לפני הטיסה, ראה לייבל'ה פגישה מעניינת. עורך 'קולמוס' אלטר גרובייס עומד עם מומחה היודאיקה הרב יודל ברייער שהציג בפני גרובייס ספר עתיק ונדיר. מכאן נפרדו הדרכים כאשר גרובייס יצא ליארצייט בגור וברייער המשיך לשבת ברדומסק.

בהמשך ראה לייבל'ה את צמד המלחינים והמעבדים של גדולי ישראל, אלי קליין ואיצי ברי בדרכם לעבודה בניו יורק. לייבל'ה ראה את הפאוץ של איצי שנרכש במסע היומולדת 'מיאמי שלא הכרתם'.

לייבל'ה תיעד בטיסה את היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך חתן אות נשיא המדינה כשהוא משוחח עם האדמו"ר מקרלין סטולין בעת שחזר מארה"ב שם היה הרב ערבליך אורח הכבוד בבית החולים המרכזי בבוסטון. לייבל'ה ראה אל הרב ערבליך הצטרף לביקור גם פרופ' יוסי פרס נשיא ארגון 'למענכם'.

אברהם חיים וידר, הגבאי של הרה"צ רבי יצחק ישעיה הגר אב"ד ויז'ניץ אשדוד, נצפה השבוע במכולת השכונתית במונטריאול הקפואה. ללייבל'ה נודע שוידר הגיע לביקור בזק לצורך גיוס כספים באופן מיוחד. לייבל'ה רק תהה מהיכן הכובע הרבני שחבש על ראשו.

את נכדו של הרבי מבעלזא, הרב הרשל'ה רוקח, פגש לייבל'ה ברחובות בורו פארק יחד עם הרבי מלייפניק שהגיע מבני ברק לחלות את פני רחובות ברוקלין. 

מי שגם נצפה בארה"ב הוא ר' אייזיק פריד יו"ר 'הידברות' שנצפה בשטיבל של בעלזא 43 בבורו פארק משוחח לאחר התפילה עם הגבאי הוכהייזר. 

המשב"ק המיתולוגי לבית לעלוב ר' שמחה קרקובסקי המריא הבוקר לפולין להכין את הילולת הרבי הקדוש ר' דוד מלעלוב זיע"א, שאין חסיד לעלוב בתבל שנשאר בארץ.

לביקור בארץ הקודש, הגיע לביקור השבוע המשב"ק לבית סאטמר, ר' חיים שלמה פישר שביקר יחד עם הפמליה של המוסדות והנדיבים במוסדות החסידות, בסאטמר כמו סאטמר קצת 'חטאו' ונכנסו לבניין של המדינה עיריית ירושלים בכיכר ספרא, לקראת הרחבת בית המדרש ברחוב יונה בירושלים. המארח: ממלא מקום ראש העיר לייזר ראוכברגר שנהיה השבוע בן 60 בלעה"ר.

את ה'הויז בחור' האגדי של ויז'ניץ יוסף שמעון שכטר פגש לייבל'ה בביקור רב רושם בביתו של האדמו"ר מנאראל, מזקני האדמו"רים. לייבל'ה שהיטה אוזנו לשמוע את השיחה הידידותית, גילה שזקנו של שכטר מצד אמו הרה"ח ר' יעקב לנגנויער ז"ל מחשובי חסידי בעלזא, היה ידיד נפשם של האדמו"רים מנאראל.

עדיין בסיקורים מחצרות האדמו"רים: השבוע ראה לייבל'ה את הצלם אברומי ברגר שיצא לפאלם ספרינגס קליפורניה שם תיעד את הרבי מהר"א מסאטמר. אברומי התברך בחום מהרבי לאחר התפילה. 

הקומזיצער החסידי דודי אייזנשטיין שימח את האמריקאים שהגיעו לארץ במלוה מלכה במערה בצפון. כך זה נראה.

בארה"ב, בדינר יוקרתי של חסידות סקווירא, ראה לייבל'ה את מנצח מקהלת נשמה איציק פילמר מתברך מבנו של הרבי הרה"צ רבי יעקב יוסף טווערסקי.

גם הבעל המנגן ר' משה דוד וייסמנדל התברך בחמימות. 

מתברר, שהמפיק נטע לוין שבד בבד ניצח על האירוע שם בשלט רחוק, נסע לשווייץ שם עשה קצת סקי בשלג ובנס של ממש לא פרק את הכתף כמו חברו באיטליה. 

בקניון בפתח תקווה ראה לייבל'ה את האסטרטג דוד פישל סועד עם ישראל וינברג מנהל קשרי קהילה בקופת חולים מאוחדת בפתח תקווה.

והשבוע יצאה כמעט כל מערכת 'בחדרי חרדים' (נו מישהו צריך להישאר לעבוד) לסיור באתר ההיסטורי 'שילה הקדומה' שבבנימין בשביל לדעת ולראות מקרוב את ההיסטוריה הגדולה של העם היהודי. לייבל'ה ראה כי המקום מסוגל לישועות מעל דרך הטבע והוא ממליץ בחום גם על שילה הקדומה וגם על פנחס פלינקר.

מי שיצא לר' ישעיה'לה בן ר' משה לפני שבוע פרשת בשלח כסגולה לפרנסה, הוא צביקה גולדמן סמנכ"ל שיווק 'נתיב' המכשירים המוגנים הטובים ביותר, שנשא תפילה חרישית גם לרגל מעבר החברה מפתח תקווה למיקום החדש בבני ברק שעוד ידובר עליו רבות. 

ומי שהפסיק השבוע לעשן היה העיתונאי יונתן בירנבוים כתב השטח של 'משפחה' ועורך המהדורה המרכזית ב'קול ברמה' לאחר שנכנס למכון גמילה. לייבל'ה מפרגן ומעודד מכל הלב.  

הרב יעקב גרוסברד נאמן ביתו של הגרב"מ אזרחי התברך השבוע בחמימות מראש הישיבה הגר"ד לנדו בכניסתו לעצרת מספד בהיכל ישיבת 'עטרת ישראל' בקרית הישיבה במודיעין עילית. 

בהקמת בית ההוראה החדש 'מעשה חושב' בראד בעיר בית שמש, ראה לייבל'ה את ראש הכוללים חבורת האר"י הרה"ג רבי נחום שטיגל מלווה את הגאון רבי נתן קופשיץ. 

את הבה"ח אלעזר זליגמן ראה לייבל'ה מתברך בחמימות מפי הרב הראשי הגאון רבי ישראל מאיר לאו רבה הראשי של תל אביב יפו. 

במהלך כנס חיזוק לתלמידי הישיבות הקטנות שתחת נשיאותו של חכם שאול גבאי ראש ישיבת 'אמרי דעת', נראה מקורבם של גדולי ישראל הרב יהודה חזן מנחה את הכינוס וחושף על הטרמפ שסידר לו זקן חברי המועצת הגר"ש בעדני זצ"ל לישיבה בירושלים בה למד.

השחקן החרדי חיים אליעזר פונפדר נראה השבוע במרכז השליטה של מד"א. יודעי דבר אומרים כי מדובר בצילומים לקראת סרטון ייעודי וייחודי מסוגו למגזר החרדי. 

ברכות נרגשות לפרופ' איתי שביט מנהל האגף לילדים במרכז הרפואי הדסה שנבחר לכהן כיו"ר החברה האירופאית לרפואת ילדים דחופה.

לפינת המזל טובים השבועית והמשמחת כתמיד

ברכת מזל טוב ליו"ר אגודת ישראל בבית שמש המשנה לראש העיר וממונה מינהל חינוך ישעיהו ארנרייך, לרגל שמחת אירוסי בנו עם בתו של יוחנן ביננפלד מאשדוד.

ברכת מזל טוב לעיתונאי החרדי מיכאל שמש, מבכירי הכתבים הפוליטיים בישראל, לרגל שמחת הולדת הבן השני בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לחנוך אלימלך גרינפלד, המשב"ק של האדמו"ר מסאסוב, לרגל שמחת הברית לבנו שנערכה השבוע. 

ברכת מזל טוב לנטע שפריי ממקהלת 'נשמה' ואיש ההצלה של בני ברק וגוש דן לרגל שמחת הברית לבנו. לייבל'ה הגיע לשלום זכר בקרית נדבורנה שם הגיעו המונים את הברית לייבל'ה פספס ברגע האחרון. 

כל חברי מקהלת 'נשמה' והזמרים הגיעו לשמחת הברית אצל חבר המקהלה האהוב. 

ברכת מזל טוב לאהרן יוסף קורניצר מחשובי חסידי ויז'ניץ ובעל מאפיית 'טיב המצות' לרגל שמחת הולדת הנכד, בן בכור לבנו יקותיאל זלמן (קותי) קורניצר.

ברכת מזל טוב ליצחק זיידה מנכ"ל מוסדות ויז'ניץ בבני ברק לרגל שמחת נישואי בנו. לשמחת השבע ברכות הגיע הרה"צ רבי חיים מאיר הגר אב"ד ויז'ניץ.

ברכת מזל טוב לעיתונאי יעקב בנדה העורך הראשי של אתר JDN לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב ליענקי גוטמן ה'הויז בחור' של הרבי מויז'ניץ לרגל שמחת אירוסיו עם בתו של הרב ישראל נוח רוב משב"ק גאב"ד מאקווא.

ברכת מזל טוב לרב חיים פרוינד מראשי 'עזר מציון' לרגל אירוסי בנו עם בתו של הרב משה רוזנטל מנהל אגף החינוך בעיריית בני ברק. ראש הישיבה הגר"ד לנדו הקריא את התנאים. 

ברכת מזל טוב ליענקי ברוין בעל מפעל 'יוקרה שבעור' לרגל שמחת נישואי בנו בכורו אהרן ישעיה בשבוע הבא.

ברכת מזל טוב לעסקן שלום אליהו פלברבוים מעסקני חסידות סקווירא ומוסד 'בית לפליטות' בניו יורק לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב ליו"ר איחוד הצלה ומד"א בעיר מודיעין עילית הרב דודי נויגרשל לרגל שמחת הברית לנכדו השבוע.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד