כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לרגל יום השואה הבינלאומי

נשיא ארה"ב יחתום על מענק לניצולי שואה

הממשל האמריקאי יעניק סכום של 5.8 מיליון דולר לניצולי שואה. ארגון הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה יעניק אף הוא סיוע בסך למעלה מחמישה מיליון דולר לניצולי שואה החיים בארה"ב

ניצולי שואה
ניצולי שואה צילום: שלומי כהן, פלאש 90

לרגל יום השואה הבינלאומי שיחול השבוע ביום שישי, ארגון הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה הכריז כי יעניק סיוע בסך למעלה מ-5 מיליון דולר לניצולי שואה החיים בארה"ב. המענק שיספקו הפדרציות מיועד לטיפול בתסמיני הטראומה אותו חווים הניצולים, וכן לסיוע ברווחתם בתחומים נוספים. כיום, חיים בארצות הברית כ-50,000 ניצולי שואה, ועל פי הערכות גורמים סוציאליים שונים, כשליש מהם חיים מתחת לקו העוני.

הפעילות של ארגון הפדרציות היהודיות מתחלקת לתמיכה ישירה בניצולי השואה באמצעות מתן מענקים וציוד, וכן בפעילות מול רמות שונות של הממשל האמריקאי על מנת להבטיח את רווחת הניצולים. נוסף למיליוני הדולרים שיספקו הפדרציות, גם הממשל האמריקאי יעניק סכום של 5.8 מיליון דולר לניצולי שואה כחלק מתכנית Holocaust Survivor Assistance Act המתקיימת בשיתוף הפדרציות. זהו המימון הכי גבוה מאז השקת התכנית ב-2015. בשבועות הקרובים יחתום הנשיא ביידן על התקציב והתכנית עם עליית המימון תופיע בו.

שלי רוד-ורניק, מנכ"לית המרכז לטיפול בניצולי שואה של הפדרציות היהודיות אמרה כי לצערם ניצולי שואה רבים החיים כיום ברחבי ארה"ב נמצאים מתחת לקו העוני, ואינם יכולים לספק לעצמם ציוד בסיסי: "אנחנו בארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה לא משאירים אף יהודי מאחור, ואנחנו פועלים במגוון דרכים על מנת לסייע להם", אמרה. עוד הוסיפה רוד-ורניק כי "ניצולי שואה הם הגיבורים והמורים שלנו ואנחנו מחויבים לחזק אותם ולדאוג להם לרמת חיים נאותה".

יום השואה יום השואה הבינלאומי נאצים ארה''ב נשיא ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד