כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

האלוף במפגש סגור: "תוקפי החיילים החרדים - בעלי אג'נדה"

האלוף (במיל') נדב פדן, אמר במפגש סגור בנושא גיוס חרדים לצה"ל, כי המתקפות נגד הגדוד החרדי נצח יהודה מגיעות מתוך אג'נדה של התוקפים | "מישהו יודע מאיזה גדוד היה אלאור אזריה?"

האלוף במפגש סגור: "תוקפי החיילים החרדים - בעלי אג'נדה"
נדב פדן צילום: דובר צה"ל

"תקריות של התנהלות לא תקינה של חיילים חרדים בגדוד נצח יהודה אינן חריגות ביחס לגדודים אחרים. העובדה שדווקא נצח יהודה מותקף שוב ושוב תוך ציון העובדה כי מדובר בחיילים חרדים מלמדת על כך שלתוקפים יש אג’נדה", כך לדברי האלוף (במיל’) נדב פדן, במפגש סגור אודות גיוס חרדים לצה״ל שהתקיים בשבת האחרונה במלון 'פרמונט' באוסטין שבטקסס.

האלוף פדן, ששימש עד לפני שנתיים וחצי כאלוף פיקוד המרכז ומשמש כיום כמנהל הארצי של ארגון ידידי צה״ל בארה״ב (FIDF), דיבר בפני באי הכנס השנתי של ארגון הקהילה הישראלית-האמריקאית (IAC). את הדברים השיב פדן בתגובה לשאלת מנחת הפאנל העיתונאית מירי מיכאלי אודות המתקפות האחרונות בכלי התקשורת בישראל סביב אלימות מצידם של חיילים חרדים כלפי ערבים.

"מישהו יודע מאיזה גדוד היה אלאור אזריה?", שאל פדן את קהל משתתפי המפגש הסגור, רובם תורמים ובכירים בקהילה היהודית האמריקאית. איש העסקים דוד הגר, משתתף נוסף בפאנל, הוסיף כי מתקפות כלי התקשורת בנושא הזה מאיטות את הליך השתלבותם של חרדים בצה"ל ומסיגות את ההתקדמות בתחום זה שנים אחורה. משתתף נוספת בפאנל הייתה גב’ אסתי סלומון, מייסדת עמותת 'עתידה', העוסקת במסלולים נפרדים לנשים חרדיות ביחידות טכנולוגיות בצה"ל.

השנה, לראשונה בתולדות ארגון הקהילה הישראלית-האמריקאית, הוצעה למשתתפי הכנס השנתי 'חוויית שבת' עם אוכל כשר למהדרין ועם תכנים מותאמים לשומרי שבת. לאור זה, לצד משתתפי הוועידה הקבועים, מאות חרדים ודתיים הצטרפו אף הם לוועידה. בין המשתתפים, הייתה גם השופטת החרדית רוחי פרייר, שחלקה עם המשתתפים את המסע שלה אל צמרת עולם המשפט האמריקאי תוך שמירה על זהותה החרדית-חסידית ואמונתה.

הנחל החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד