כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בניגוד לנבואות הזעם

בכיר באיחוד האירופי דוחה את החששות מהרפורמות המשפטיות

בכיר באיחוד האירופי, לא מתרגש מהחששות של השמאל ומביע תמיכה ברפורמות המשפטיות: "לישראל שמורה הזכות לקדם את הרפורמות שתרצה". על איראן: "יש הבנה גדולה יותר ויותר לסכנה שנשקפת מטהרן". על הקשר עם ישראל: "מקווה שנתניהו יגיע לכאן בקרוב"

בכיר באיחוד האירופי דוחה את החששות מהרפורמות המשפטיות
אוליבר וארהלי צילום: טוויטר

באירופה לא מתרגשים מהחששות והדאגות של השמאל בנוגע לפורמה המשפטית. בכיר באיחוד האירופי, אוליבר וארהלי ההונגרי, אומר לאריאל כהנא ב'ישראל היום' כי הוא דוחה את הטענות בדבר סכנה לאופיה הדמוקרטי של ישראל: "יש לי ביטחון רב מאוד בדמוקרטיה הישראלית".

וארהלי, מספר שלוש באיחוד האירופי ואחראי בין היתר על הקשרים עם ישראל, אמר את הדברים היום בבניין הפרלמנט האירופי. "יש לי ביטחון רב מאוד בדמוקרטיה הישראלית. אם יש מקום שבו הדמוקרטיה תוססת עם בלמים ואיזונים זוהי ישראל".

וארהלי הביע תמיכה בחיזוק הקשרים עם ישראל: "השנה שעברה הייתה משמעותית מאוד עם כינוס מועצת האסוציאציות. אני מקווה שנוכל לאמץ סדרי עדיפויות משותפים ושיש רק דרך לעלות למעלה ממה שהצלחנו לבנות. התחלנו לעבוד ביחד כדי ליישם את הסכמי אברהם, עם שותפים בכל האזור. כך שיש דברים רבים לעשות כדי להביא את היחסים למקום אחר, גבוה הרבה יותר".

הבכיר קרא לנציגי הממשלה לבקר באיחוד ובמוסדותיו. "אני מקווה שראש הממשלה נתניהו יבוא לפה בקרוב".

בנוגע לאיראן אמר: "יש הבנה גדולה יותר ויותר לסכנה שנשקפת מאיראן – סכנה שהתעלמו ממנה בשנים האחרונות, למרבה הצער. עכשיו כולם מבינים זאת. לכן אימצנו חבילת סנקציות נגד איראן. אירופה חייבת לפעול בנחישות".

 

 

 

 

איחוד האירופי רפורמה הונגריה איראן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד