כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"הכאב הוא משותף"

נשיא רוסיה אירח בלשכתו את הרב הראשי

לציון יום השואה הבינלאומי, נשיא רוסיה ולדמיר פוטין אירח היום בלשכתו בקרמלין במרכז מוסקבה, את רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר. בפגישה השתתף גם נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה

נשיא רוסיה אירח בלשכתו את הרב הראשי
הרב לאזאר והרב אלכסנדר ברדה עם נשיא רוסיה צילום: דוברות הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אירח בלשכתו בקרמלין את רבה הראשי של המדינה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, לרגל יום השואה הבינלאומי המצוין ביום שישי, 27 בינואר, יום בו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ. בפגישה דנו יחד במגוון נושאים ובהם פעילויות הומניטריות חשובות.

בדברי הפתיחה שנאמרו בנוכחות כלי תקשורת רבים, אמר פוטין: "מתוך כלל היהודים שהושמדו על ידי הנאצים, רובם היו אזרחי ברית המועצות, הכאב הוא משותף לנו. אתם יודעים את עמדתנו גם היום, שאנו מתנגדים באופן מוחלט להכחשת השואה ושאין תקופת התיישנות לפשעים שנעשו על ידי הנאצים. אנו עושים ומנהלים מדיניות כזו כדי ששום דבר כזה לא יקרה שוב".הרב לאזאר והרב אלכסנדר ברדה עם נשיא רוסיה

בהמשך הפגישה בה גם השתתף נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה, הר' אלכסנדר ברדה, המשיך פוטין ואמר: "הרשויות כאן של הפדרציה הרוסית והפרקליטות, עושות עבודה מושקעת למנוע כל סממן אנטישמי".

עם סיום הפגישה שנמשכה שעה ארוכה, ציין פוטין את הטקס הגדול השנתי שיערך מחר במוזיאון היהודי לרגל יום השואה הבינלאומי, בה ישתתפו שגרירים רבים ואישי ציבור מגוונים.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה יום השואה הבינלאומי הרב בערל לאזאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד