כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"יש פה חבית נפץ"

חילוקי הדעות בין נתניהו לבן גביר בדיון הביטחוני

לקראת אפשרות של הסלמה ברצועת עזה, ראש הממשלה נתניהו קיים היום דיון ביטחוני שבו לקח חלק בין היתר השר בן גביר. במהלך הדיון התווכחו נתניהו ובן גביר על הצעדה הצפויה הערב בשער שכם בירושלים

חילוקי הדעות בין נתניהו לבן גביר בדיון הביטחוני
איתמר בן גביר/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע המתיחות הביטחונית בעקבות המבצע שערך הבוקר צה"ל בג'נין, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (חמישי) דיון ביטחוני לקראת אפשרות של הסלמה ברצועת עזה. בדיון לקחו חלק, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ורבים נוספים, ובמהלכו נחשפה מחלוקת בין רה"מ והשר לביטחון לאומי, בעניין הצעדה הצפויה הערב בשער שכם בירושלים. כך דיווחה הכתבת המדינית של 'חדשות 13', מוריה אסרף וולברג.

על פי הדיווח, בכירי מערכת הביטחון השונים הציגו במהלך הדיון לראש הממשלה נתניהו ולשרים שבחדר, מספר אירועים נפיצים שיכולים להוביל להתססה ולהסלמה במצב הביטחוני. כך למשל, ראש השב"כ רונן בר סבר כי יש למנוע את תהלוכת פעילי הימין המתוכננת להתקיים הערב בשער שכם, בטענה שזה יכול לגרום להתססה נוספת של האזור. שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי גיבו את דבריו של בר.

אלא שתחילה, הסתייג השר בן גביר מדרישת מערכת הביטחון. ראש הממשלה נתניהו הזהיר אותו בתגובה: "יש פה חבית נפץ שנמצאת על אבק שריפה". נתניהו אמר בהמשך: "אנחנו צריכים להיות במסר לא מתנצל על התקיפה שהייתה היום – אבל חייבים למנוע חיכוכים. לתחום את העניין ולהרגיע – אין לנו רצון להבעיר את השטח לפני הרמדאן".

השר בן גביר תהה: "מכוח מה אתם תמנעו את נוכחות האנשים הללו בשער שכם?". המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, האלוף אבי גיל השיב: "יש לנו אפשרות לעשות זאת, אם כך ימנע סיכון ביטחוני גדול יותר", ונתניהו הוסיף: "עשינו זאת בעבר ונעשה זאת גם היום".

השר בן גביר אמר בתגובה: "אני לא חושב שזה מה שיוביל להתלקחות, אני מקבל את זה אם מדובר בדין זהה ליהודים ולערבים" (נתניהו מלכתחילה התכוון שההגבלה תחול על שני הצדדים) . לאחר מכן, כאמור, הזהיר רה"מ נתניהו את השר בן גביר ואת כלל הנוכחים בדיון: "אנחנו על חבית נפץ שנמצאת על אבק שריפה, לא רוצה להביא את הגפרור עד הסנטימטר האחרון". עם זאת, למרות ההסכמה בדיון, המשטרה נערכת הערב לקראת קיום האירוע.

שער שכם מתיחות ביטחונית בנימין נתניהו איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד