כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שכירי החרב של פוטין

ארה"ב הכריזה על "כוח וגנר" כארגון טרור בינלאומי

מחלקת המדינה ומשרד האוצר האמריקנים הודיע כי יטילו סנקציות שונות על "כוח וגנר", ששלח כ-5,000 שכירי חרב להילחם באוקראינה. יחד עם זאת הוכרז הכוח כ"ארגון טרור". מזכיר המדינה אמר כי מטרת הסנקציות הן "לכוון למגוון התשתיות המרכזיות של וגנר - כולל חברת תעופה המשמשת את וגנר, ארגון תעמולה של וגנר, וחברות של וגנר"

ארה"ב הכריזה על "כוח וגנר" כארגון טרור בינלאומי
הלחימה באוקראינה צילום: צילום מסך

משרד האוצר האמריקני הודיע על הטלת שלל סנקציות על "כוח וגנר" הידוע לשמצה, ארגון פרטי שאנשיו לוקחים חלק פעיל וחשוב בצד הרוסי במלחמה נגד אוקראינה, ושבראשם עומד מקורבו של הנשיא הרוסי פוטין, יבגני פריגוז'ין.

בהודעה שהוציא לעיתונות, מסר משרד האוצר האמריקני כי: "בזמן שהצבא של רוסיה נאבק בשדה הקרב, פוטין פנה להסתמך על קבוצת וגנר שתמשיך במלחמת הבחירה שלו. קבוצת וגנר גם התערבה וערערה את היציבות במדינות באפריקה, ביצעה הפרות נרחבות של זכויות אדם וסחטה משאבי טבע מאנשיהן".

יחד עם זאת הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית על סנקציות שונות שתטיל על כוח וגנר, שמטרתן "לכוון למגוון התשתיות המרכזיות של וגנר - כולל חברת תעופה המשמשת את וגנר, ארגון תעמולה של וגנר, וחברות של ואגנר", כך לדברי מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן.

יחד עם סנקציות שונות שהוטלו על כוח וגנר, החליטה מחלקת המדינה יחד עם משרד האוצר על הטלת סנקציות על אישים שונים שקשורים לקרמלין ולצד הרוסי במלחמה המתחוללת באוקראינה. "פעולה זו תומכת במטרה שלנו לדרדר את יכולתה של מוסקבה לנהל מלחמה נגד אוקראינה, לקדם אחריות על האחראים למלחמת התוקפנות של רוסיה ולהתעללות הקשורה אליה, ולהפעיל לחץ נוסף על מגזר ההגנה של רוסיה", אמר בלינקן בהצהרתו.

כוח וגנר הוא ארגון צבאי רוסי פרטי המקבל מרוסיה פרויקטים מסוימים בהם הוא נדרש להתמקד. במסגרת מלחמת רוסיה-אוקראינה ישנם כ-5,000 "שכירי חרב" מכוח וגנר.

לאחרונה ישנם עימותים רבים בין הנשיא פוטין לפי פריגוז'ין, האחראי הראשי של כוח וגנר. פריגוז'ין מאשים רבות את הצבא הרוסי בהתנהלות מרושלת ובלתי נכונה, ונוהג לקדם ולהציג את כוח וגנר כצבא החלופי. מנגד, רואה הצבא הרוסי את כוח וגנר כלא יותר מבשר תותחים ומזלזל מאוד בכוחו ואיכותו.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארגון טרור סנקציות ולדימיר פוטין כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד