כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
כמעט שנה למלחמה

זלנסקי: "לא מבין מי מקבל החלטות ברוסיה"; מסרב לפגוש בפוטין

הנשיא האוקראיני מזלזל בוולדימיר פוטין, נזכר בליל הפלישה הרוסית ומדבר על השפעת המלחמה על משפחתו. הוא אומר שהעדיפות שלו היא להגן על עמו והמלחמה תסתיים רק כשהרוסים יעזבו. כשנשאל עד כמה הגיעו אליו הכוחות הרוסיים הפולשים, אמר הנשיא "אף אחד לא יודע"

זלנסקי: "לא מבין מי מקבל החלטות ברוסיה"; מסרב לפגוש בפוטין
ולדימיר פוטין/ולודימיר זלנסקי צילום: הדס פרוש/שלומי כהן, פלאש 90

הנשיא האוקראיני אמר ל-Sky News שהוא לא מעוניין לפגוש את ולדימיר פוטין לשיחות שלום, ותיאר אותו כ"אף אחד" שחי ב"בועת מידע" ולא באמת יודע מה קורה בשדה הקרב.

בראיון לקיי ברלי הגיב וולודימיר זלנסקי גם לחשש של מתקפה רוסית באוקראינה בשבועות הקרובים, ונזכר ברגעים הראשונים של הפלישה וכיצד הגיעו אליו כוחות האויב.

הוא אמר שהוא "לא מבין מי מקבל החלטות ברוסיה" ובעוד "מוסקבה מבקשת שלום", היא משקרת כי היא תוקפת את אוקראינה בטילים בלילה. "הם לא רוצים שום שיחות, וזה היה המצב לפני הפלישה. הנשיא פוטין החליט כך", אמר זלנסקי.

"הוא לא רוצה מו"מ כי הוא לא רוצה שלום, אני משוכנע שאוקראינה היא רק הצעד הראשון עבורו. הוא מנהל מלחמה גדולה וכל העולם עוזר לאוקראינה עכשיו, הוא לא חושב על זה, הוא חושב, טוב, זה לא מסתדר באוקראינה עכשיו אבל נחכה, העולם לא יישאר מאוחד, הם יתעייפו ואני אמשיך הלאה, אבל אחרי אוקראינה יהיו צעדים נוספים, יהיו מדינות אחרות, אם לא נעמוד מולו, אני חושב שנסתדר, נקבל תמיכה וננצח".

כשנזכר בליל הפלישה הרוסית לפני כמעט שנה, הוא תיאר אותו כתחילתו של יום ארוך וקשה שעדיין לא הגיע לסיומו. "אני זוכר שהיו פיצוצים וטלפונים בלילה ואמרתי לאשתי 'תתכוננו. כדאי שתכינו את הילדים שלנו ותספרו להם מה קורה ותהיו מוכנים כי לא יהיה בטוח להישאר במעון הנשיא שם גרנו באותה תקופה".

כשנשאל עד כמה הגיעו אליו הכוחות הרוסיים הפולשים, אמר הנשיא "אף אחד לא יודע".

"היו כמה אנשים שהיו עצורים במחוז הזה, במחוז הממשלתי הזה, וזה רק כמה קילומטרים מכאן", אמר.

"היה הרבה מודיעין והרבה מהמודיעין הזה הציע שאני צריך לזוז מהר ואני צריך ללכת לאיפשהו, אל תאמין כשאומרים שהיו עשרות ניסיונות וכו', אני לא יודע, אולי השירותים החשאיים יודעים על זה יותר".

כשנשאל אם פגישה פנים אל פנים עם פוטין תעזור לפתור את הסכסוך המתמשך, אמר זלנסקי: "זה לא מעניין אותי. לא מעניין להיפגש, לא מעניין לדבר. למה? האיש אמר דבר אחד ואז עשה דבר אחר. אני לא יכול להבין - זה החלטות שלו או מישהו אחר? אז לפגוש בשביל מה, ללחוץ ידיים? לא מעניין. לדבר? אני באמת לא מבין מי מקבל החלטות ברוסיה. מי הוא עכשיו? אחרי פלישה בקנה מידה מלא, בשבילי הוא אף אחד, אף אחד".

זלנסקי לא רק דיבר על מחיר המלחמה על עמו, אלא גם על משפחתו - ובמיוחד על בנו בן ה-10. הוא גילה שהוא ממעט לראות את אשתו וילדיו, אבל כשהוא רואה אותם, הם אוכלים ארוחה ביחד ומדברים על המלחמה.

"חבל שאני לא יכול לראות את הילדים שלי, עכשיו זה הרבה יותר מאשר מההתחלה, בחודשיים-שלושה האחרונים פעם ב-10 ימים אני יכול לראות את הילדים שלי, אני יכול לראות את הבת שלי כי היא סטודנטית מהשנה הזו, ובגלל זה אני רואה אותה לעתים קרובות יותר מאשר את הבן שלי. הוא בן 10 אבל הוא חושב כאילו זו טרגדיה, זו טרגדיה לכל המשפחות באוקראינה. כל הילדים שלנו מבוגרים. כולם. הם מדברים על מלחמה, הם מדברים על מתי ננצח. הם יודעים, אני חושב שהם יודעים יותר טוב ממני".

"זו טרגדיה שהם מדברים על זה, לא על ילדים, לא על המשחקים שלהם, לא על כדורגל, אין שיחות על כדורגל. זה ההבדל אבל נשנה את המצב הזה אני חושב בקרוב, אני גאה באנשים שלי"

כשנשאל על מספר החיילים הרוסים שנשלחו אל מותם, אמר זלנסקי: "כאבא אני לא מבין איך אתה יכול לשחרר את הילד שלך, להבין שהם הולכים למות תוך כדי ניסיון לקחת משהו שלא שייכים להם. במילים אחרות, בכך שאתה נותן לילד שלך ללכת, אתה כבר הופך אותו לפשע. וזה פשע. זה רצח. זו לא הגנה עצמית. זה רצח, רצח מכוון. והם יצטרכו להיות אחראים על כך. אם הם יהיו שבויי מלחמה, הם יצטרכו לקבל אחריות על מעשיהם, או, בכל מקרה, הם יעמדו בפני משפט מול אלוקים. אבל הם נשארים מאחור, לאחר שמתו צעירים, על אדמתנו בגלל השאיפות של הנשיא פוטין, רק של אדם אחד".

זלנסקי אמר על עצמו: "אני בסדר, אני חזק, כמו האנשים שלנו. לפעמים, קצת עצוב כשיש לנו כמה התקפות, וכל יום גאה בחיילים שלנו והצבא שלנו, וכמובן גאה באנשים שלנו. לא דמיינתי לפני המלחמה הזו, לפני העבודה הזו שאני אצטרך לעשות אותה אז זה בסדר מבחינתי. אני בסדר, ממש בסדר".

לגבי מספר ההרוגים אמר: "אנחנו סופרים את האנשים שלהם. אבל אין לנו מספרים מדויקים. יש הרבה יותר נפגעים מהצד שלהם. אבל ממה שכבר ראינו וספרנו, יש אלפי אנשים מתים מהצד שלהם, והם פשוט זורקים אותם, וזורקים אותם, וזורקים אותם וזורקים אותם".

זלנסקי הוסיף: "בשבילי, אנשים הם בראש סדר העדיפויות. לכן אני לא רוצה להילחם בשטח הרוסי. אני רק רוצה שיעצרו את המלחמה כמה שיותר מהר, ויעזבו את המדינה שלנו כמה שיותר מהר. אני יכול להגיד לך בוודאות שאם הם יעזבו את השטח שלנו המלחמה תיפסק".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד