כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הנכד סיפר בהילולא

מדהים: הסיבה שבבא סאלי לא רצה לאכול בשר • צפו

סיפור מדהים שסיפר הגאון רבי משה אבוחצירא נכדו של 'בבא סאלי' בהילולא שערך הגה"צ חכם ניסים בן שמעון וחשף מדוע סבו לא אכל בשר; ועל איזו גמרא הצביע ברוב ענוותנותו. צפו בוידאו

מדהים: הסיבה שבבא סאלי לא רצה לאכול בשר • צפו
רבי משה אבוחצירא בהילולא צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי משה אבוחצירא נכדו של סדנא 'בבא סאלי' זצ"ל השתתף בהילולא שנערכה בבני ברק על ידי הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון לכבוד אביו חכם מנצור ולכבוד ה'בבא סאלי' זכותם תגן עלינו. 

במהלך דברים שנשא בהילולא סיפר סיפור מדהים מכלי ראשון על גדלותו וענוותנותו של סבו הגדול והקדוש, שלא הכניס בשר לפיו במשך ימי השבוע. 

רבי משה סיפר כי פעם אחת הגיע לנתיבות הגאב"ד הגאון רבי שלמה בן שמעון שיבלחט"א ובבא סאלי יצא מגדרו לכבד אותו, והורה להכין לכבודו סעודה עם בשר. בסעודה אמר הגר"ש בן שמעון לבבא סאלי: אתה רוצה שאנחנו נאכל בשר תאכלו גם אתם בשר, אך הבבא סאלי אינו אכל בשר ואמר כי זה גמרא במסכת פסחים. 

הגר"ש בן שמעון אמר ל'בבא סאלי' שהוא אינו מכיר גמרא כזו במסכת שכתוב שבבא סאלי לא יאכל בשר, ענה לו בבא סאלי את הגמרא בפסחים: עם הארץ אסור לאכול בשר שנאמר "זאת תורת הבהמה והעוף" כל העוסק בתורה - מותר לאכול בשר בהמה ועוף, וכל שאינו עוסק בתורה - אסור לאכול בשר בהמה ועוף. אבל אתה אמר 'בבא סאלי' תלמיד חכם תאכל בשר.

רבי משה הצביע על גדלותו של בבא סאלי שכך החזיק מעצמו כל ימיו בגודל הענווה והקדושה.

 

בבא סאלי רבי משה אבוחצירא הרב ניסים בן שמעון בשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד