כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
על רקע החשש מהסלמה

ראש ה-CIA בביקור בישראל וברשות הפלסטינית

ראש ה-CIA הגיע לישראל לביקור שתוכנן מראש, שיחותיו של ביל ברנס עם ראש הממשלה ואנשי המודיעין יתמקדו ככל הנראה בהפגת המתיחות ושיקום התיאום הביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית. ה-CIA סירב להגיב על ביקורו של ברן בישראל שהגיע לאחר ביקורו במצרים

ראש ה-CIA בביקור בישראל וברשות הפלסטינית
חמושים בג'נין צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מנהל ה-CIA, ביל ברנס, מבקר בישראל ובגדה המערבית, הוא יקיים פגישות עם מנהיגים וראשי מודיעין ישראלים ופלסטינים במטרה לסייע בהורדת המתיחות בין הצדדים, כך דווח באתר 'וואלה'. ברנס הגיע לישראל ביום חמישי האחרון, הגעתו מתרחשת במקביל לאלימות קשה בין ישראל למחבלים פלסטינים.

ה-CIA סירב להגיב על ביקורו של ברן בישראל שהגיע לאחר ביקורו במצרים. על פי הדיווח, ביקורו של ברנס תוכנן מראש וחלק ממאמץ דיפלומטי גדול יותר של ארה"ב הכולל את נסיעתו של מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן לאזור בתחילת השבוע הנוכחי סביר להניח שהוא ייקח תפקיד מרכזי בפעולה להרגעת המצב.

כזכור תשעה מחבלים פלסטינים נהרגו בפשיטה של ​​צה"ל על ג'נין ביום חמישי האחרון, כולל לפחות אזרח אחד שנהרג, שאר ההרוגים היו חברים בקבוצות טרור שונות, כך לפי התקשורת הפלסטינית. מצה"ל נמסר כי המבצע היה נחוץ כדי לסכל איום טרור קרוב ולעצור חשודים שכבר היו מעורבים בפיגועים נגד ישראל.

בעקבות הפשיטה הודיעה לשכתו של נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי היא מפסיקה את הקשרים הביטחוניים עם ישראל, תיאום חשוב לשמירת היציבות ומניעת טרור בגדה המערבית.

CIA ג'נין ארה''ב פלסטינים אלימות פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד