כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זיכרון נצח לקורבנות השואה

זלנסקי בנאום לרגל יום השואה: "אדישות הורגת יחד עם שנאה"

וולודימיר זלנסקי פרסם הודעה לציון יום הזיכרון לשואה שציון ביום שישי, ואמר לאנשים "להפגין נחישות בכל הנוגע להצלת מי ששנאה מבקשת להשמיד". הנשיא זלנסקי אמר גם: "לעולם לא שוב לאדישות. ככל שיותר אומות העולם יתגברו על האדישות, כך יהיה פחות מקום בעולם לשנאה"

 זלנסקי בנאום לרגל יום השואה: "אדישות הורגת יחד עם שנאה"
הנשיא זלנסקי מול האנדרטה לזכר הנרצחים צילום: באדיבות המצלם

וולודימיר זלנסקי פרסם הודעה לציון יום הזיכרון לשואה שצוין ביום שישי האחרון בגיא ההריגה בבאבי יאר, ואמר לאנשים: "להפגין נחישות בכל הנוגע להצלת מי ששנאה מבקשת להשמיד". נשיא אוקראינה נתן כבוד לקורבנות השואה בהנחת זר באתר הנצחה. לאחר מכן הוא הוציא הודעה שאומרת:

"היום, כמו תמיד, אוקראינה מכבדת את זכרם של מיליוני קורבנות השואה. אנחנו יודעים וזוכרים שאדישות הורגת יחד עם שנאה. אדישות ושנאה מסוגלות תמיד ליצור רוע ביחד בלבד. לכן כל כך חשוב שכל מי שמעריך את החיים יראה נחישות בכל הנוגע להצלת מי ששנאה מבקשת להשמיד".

עוד אמר: "היום אנו זוכרים את חסידי אומות העולם, אנשים שונים במדינות שונות שהיו נחושים באותה מידה להציל חיים, היום אנו זוכרים את נחישותה של הקואליציה העולמית שעצרה את הנאציזם, והיום אנו חוזרים על כך ביתר תוקף מבעבר: לעולם לא עוד לשנאה; לעולם לא שוב לאדישות. ככל שיותר אומות העולם יתגברו על האדישות, כך יהיה פחות מקום בעולם לשנאה".

בתוך כך, הקהילות היהודיות באוקראינה נערכות לקראת חגי פורים ופסח. ביום שישי האחרון יצאה הודעה מטעם מוקד ההצלה של חב"ד באוקראינה JRNU, לכלל רבני הקהילות ושלוחי חב"ד במדינה, על ההיערכות לקראת שיגור משלוחי ענק ובהם מצות מהודרות, מיץ ענבים, בשר ועופות ומגוון מוצרי פסח. משלוחי האוכל יחולקו לרבבות יהודי המדינה באמצעות הרבנים ומערך מתנדבים גדול.

יום השואה הבינלאומי מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי באבי יאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד