כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"כוח אש משוריין"

בכיר אירופאי: "רוסיה מנהלת כעת מלחמה נגד נאט"ו והמערב"

רוסיה לוקחת את הפלישה ל"שלב אחר" ומנהלת כעת "מלחמה נגד נאט"ו והמערב" כך אמר גורם בכיר באיחוד האירופי. הבכיר התייחס להתקפות חסרות הבחנה על אזרחים ומטרות לא צבאיות

בכיר אירופאי: "רוסיה מנהלת כעת מלחמה נגד נאט"ו והמערב"
טנק צ'לנצ'ר 2 הבריטי צילום: צבא בריטניה

סטפנו סאנינו, מזכ"ל שירות החוץ האירופי של האיחוד האירופי, הגן על החלטת גרמניה בריטניה וארה"ב לשלוח ציוד צבאי לאוקראינה כולל טנקים, וביקר את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על כך שהוא מנהל "מלחמה נגד נאט"ו והמערב".

בנאום במסיבת עיתונאים בטוקיו ביום שישי אמר סאנינו שהטנקים הגרמניים והאמריקניים והבריטיים נועדו לעזור לאוקראינים להגן על עצמם במלחמה, במקום להפוך אותם לתוקפים.

"אני חושב שההתפתחות האחרונה במונחים של אספקה ​​מזוינת היא רק התפתחות של המצב ושל הדרך שבה רוסיה החלה להעביר את המלחמה לשלב אחר", אמר. 

האיחוד האירופי לא מעביר את המלחמה לשלב אחר, אלא "רק נותן את האפשרות להציל חיים ומאפשר לאוקראינים להתגונן מההתקפות הברבריות הללו", הוסיף. 

ביום רביעי האחרון, גרמניה וארה"ב הודיעו כי ישלחו טנקים מתקדמים לאוקראינה, מומחה אירופי אחד כינה "כוח אש משוריין" כדי לסייע לקייב לשבור את קיפאון הקרב עם כניסת הפלישה הרוסית לחודש ה-12 שלה.

ההחלטה סימנה את השלב הראשון של מאמץ מתואם של המערב לספק עשרות כלי הנשק כבדים, שלדברי מפקדי צבא אוקראינה יאפשרו התקפות נגד, יפחיתו את הנפגעים ויסייעו בשיקום אספקת התחמושת המצטמצמת.

איחוד אירופי מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה טנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד