כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לפחות 10 מחבלים הרוגים

מנהיג בכיר בדאעש נהרג בתקיפה של ​​ארה"ב

בפשיטה צבאית של הכוחות המיוחדים של ארה"ב על מתחם מערות בצפון סומליה ביום רביעי בלילה, חוסל בילאל אל-סודאני, מנהיג בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" - דאעש, כך אמרו גורמים אמריקנים

דאעש: אילוסטרציה
דאעש: אילוסטרציה צילום: רשתות חברתיות ערביות

בפשיטה צבאית של כוחות מיוחדים של ארה"ב על מתחם מערות בצפון סומליה ביום רביעי בלילה חוסל בילאל אל-סודאני, מנהיג בכירבארגון "המדינה האסלאמית", כך מסרו גורמים אמריקנים.

אל-סודאני נהרג בקרב יריות יחד עם 10 מחבלים נוספים. לא היו נפגעים אמריקאים בפשיטה, כך מסרו הגורמים לתקשורת בארה"ב, והדגישו כי גם לא היו נפגעים אזרחיים - אם כי גורמים רשמיים הבהירו מאוחר יותר שאחד מהחיילים ספג נשיכת כלב של צבא ארה"ב.

הגורמים הרשמיים אמרו שהנשיא ג'ו ביידן אישר את הפשיטה בתחילת השבוע לאחר שנועץ עם צוות הביטחון הלאומי שלו. הכוחות האמריקניים שביצעו את הפשיטה התאמנו עליה פעמים רבות במתקן המדמה את אזור המטרה - טכניקה דומה למה שעשו כוחות המבצעים המיוחדים של ארה"ב לפני הפשיטה ב-2011 שחיסלה את אוסאמה בן לאדן במתחם דירות בפקיסטן.

כוחות ארה"ב התכוננו לאפשרות לכידת אל-סודאני, אמרו הגורמים, "אבל תגובת הכוחות העוינים למבצע הביאה למותו". הגורמים הרשמיים סירבו לומר אם עיתוי המבצע הצביע על כך שיש איום תקיפה קרוב בארה"ב.

"ב-25 בינואר, בהוראת הנשיא, צבא ארה"ב ערך מבצע תקיפה בצפון סומליה שהביא למותם של מספר אנשי דאעש, ביניהם בילאל-אל-סודאני, מנהיג דאעש בסומליה ואיש מרכזי בארגון של דאעש", כך מסר שר ההגנה לויד אוסטין בהצהרה. "אל-סודאני היה אחראי לנוכחות הגוברת של דאעש באפריקה ולמימון פעולות הארגון ברחבי העולם, כולל באפגניסטן", הוסיף אוסטין.

ארה''ב דאעש סומליה לויד אוסטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד