ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
התושבים היו בסעודה

הנס הגדול בנווה יעקב: יכול היה להסתיים בעשרות הרוגים

הנס הגדול של הפיגוע הנורא בנווה יעקב: אם המחבל היה מגיע שעתיים קודם, מיד לאחר התפילה, או שעה לאחר מכן בעת שמסיימים את סעודות השבת וצועדים ל'אבות ובנים', ל'שלום זכר', או ל'שירת הבקשות' - התוצאות היו קשות בהרבה

הנס הגדול בנווה יעקב: יכול היה להסתיים בעשרות הרוגים
בית הכנסת עטרת אברהם בנווה יעקב צילום: פלאש 90

20:15, השעה שבה התרחש הפיגוע הנורא בליל שבת קודש פרשת בא בסמוך לבית הכנסת 'עטרת אברהם' בשכונת נווה יעקב הירושלמית, אינה שעת התפילה, אלא שעה שבה עם ישראל בהמוניו סועד את סעודות השבת בביתו. 

מפחיד לחשוב, מה היו תוצאות הפיגוע אם היה מתרחש שעה מאוחר יותר, אז אברכים ובני תורה ותושבי המקום היו יוצאים לטייל, או ללכת ל'שלום זכר', לימוד 'אבות בנים', או ל'שירת הבקשות' בבתי הכנסת - אחרי הסעודה בלילות החורף הארוכים. 

אברכים תושבי נווה יעקב ששוחחו עם כתב 'בחדרי חרדים' אומרים בפה מלא כי היה פה נס גדול בשכונה. לדבריהם, זו השעה היחידה בשבוע בה אף אברך לא נמצא ברחוב. התפילה הסתיימה מעט אחרי השעה 18:00 וכולם נמצאים אז בסעודה בבית עם המשפחה. "מפחיד לחשוב מה היה קורה אם זה היה שעה מאוחר יותר או שעתיים קודם ביציאה מהתפילה". 

על פי תושב השכונה שגר בסמיכות: "המחבל החל את מסע הטבח ליד בית הכנסת בשד' נווה יעקב פינת טבנקין שם רצח ארבעה, בהמשך הגיע לבית הכנסת 'עטרת אברהם' שם ירה בנוספים שיצאו לעזור". 

"זה היה נראה זירת קרב, זוועה גדולה מאוד מול העיניים, צעקות ויללות. לא ראיתי בחיים שלי כזה דבר, אני אומר שוב, אם זה היה שעתיים קודם או אפילו חצי שעה לאחר מכן זה יכול היה להסתיים בעשרות הרוגים, צריכים להודות פה לקדוש ברוך הוא". 

תרמילים שנמצאו בזירת הפיגוע 

הפיגוע בנווה יעקב ליל שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד