כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
דורש חוק עונש מוות

בן גביר נגד היועמ"שית: מונעת איטום בית המחבלים

בן גביר האשים את היועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי ביהרה מיארה שלטענתו "הבוקר (שבת) בשעה 8:00 בבוקר היא קיבלה חוות דעת לאשר את איטום בתי המחבלים, אבל עד לרגע זה היא לא אישרה זאת". עוד דורש השר לביטחון לאומי לאשר את חוק עונש מוות למחבלים

בן גביר נגד היועמ"שית: מונעת איטום בית המחבלים
בן גביר בשערי צדק צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע עם צאת השבת לבית החולים שערי צדק וביקר חלק מהפצועים בפיגועים שאירוע במהלך השבת. בהצהרה שמסר במקום הוא תקף את היועצת המשפטית לממשלה בטענה כי מנעה איטום בית המחבל באופן מיידי.

השר בן גביר סיפר כי עזב את משפחתו במהלך סעודת השבת והגיע לזירת הפיגוע ולאחר מכן קיים התייעצויות ביטחוניות עם הדרג המדיני - בטחוני, ובמהלכו סוכם עם ראש הממשלה נתניהו לאטום את בית המחבל באופן מידי.

בן גביר האשים את היועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי ביהרה מיארה שלטענתו "הבוקר (שבת) בשעה 8:00 בבוקר היא קיבלה חוות דעת לאשר את איטום בתי המחבלים, אבל עד לרגע זה היא לא אישרה זאת".

לדברי השר, איטום בית המחבלים נדרש באופן מיידי לצורך הרתעה. בן גביר תקף את היועמ"שית: "היא לא רק פוגעת בממשלה, היא פוגעת באזרחי ישראל", השר דרש ממנה לאשר באופן מייד את איטום בתי המחבלים - עוד הערב.

עוד קרא השר בן גביר לאשר באופן מהיר את חוק עונש מוות למחבלים, לצד דרישה להרחיב את הרישיונות לאחזקת נשק לאזרחים: "אני רוצה עוד נשקים ברחובות", אמר בן גביר.

מטעם היועמ"שית נמסר: "כפי שהובהר לשר בן גביר על ידי גורמי המקצוע ברשויות הביטחון ובמשרד המשפטים, החלטות פעולה של הדרג המדיני צריכות להיתמך בתשתית עובדתית, ועליו להציגה. בהתאם לכך, רק לפני שעה הועברה ליועצת המשפטית לממשלה השלמת חוות הדעת הביטחוניות, ואלה נבדקות כעת. היועצת המשפטית לממשלה תתייחס בקבינט לכלל הנושאים שיעלו. היועצת המשפטית לממשלה תעשה כל שניתן כדי לספק כלים משפטיים שיאפשרו את הגשמת מדיניות הדרג המדיני".

גלי בהרב מיארה איתמר בן גביר הפיגוע בנווה יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד