י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מקורב לפוטין

ארה"ב הטילה סנקציות על האוליגרך הרוסי-ישראלי

משרד האוצר האמריקני החליט להטיל סנקציות אישיות על סרגיי אדונייב, אוליגרך המחזיק בדרכון ישראלי ומתגורר בדירת פאר בהרצליה. הסנקציות הוטלו על אדונייב בעקבות תמיכה כלכלית בנשיא פוטין. יחד עם זאת, הוטלו סנקציות אף על ילדיו של האוליגרך

המלחמה באוקראינה
המלחמה באוקראינה צילום: משטרת אוקראינה

משרד האוצר האמריקני הודיע כי יטיל סנקציות אישיות על סרגיי אדונייב, אוליגרך רוסי המחזיק בדרכון ישראלי ונחשב למקורבו של הנשיא הרוסי פוטין. יחד איתו הוטלו סנקציות גם על ילדיו פיליפ ולוקה, ועל שתי יאכטות ומטוס פרטי שבבעלותו.

אדונייב בן ה-62 מחזיק בבית יוקרתי בהרצליה, אך לא ברור האם הוא גר בו עדיין או שרק בעבר היה שלו. בהודעה שיצאה מטעם משרד האוצר האמריקני נכתב כי אדונייב הוא אוליגרך רוסי בן 62, יליד לבוב, שממן בימים אלו את נשיא רוסיה פוטין ואת התאגיד הממשלתי רוסטך שעוסק בייצוא מוצרי הייטק רוסיים.

אדונייב הורשע בעבר בארה"ב בעבירות הונאה, שוחד והלבנת הון ונידון ל-30 חודשי מאסר, אך בלחץ דיפלומטי גורש אדונייב לרוסיה. לפני כארבע שנים שללה בולגריה את אזרוחותו במדינה.

דברים אלו מגיעים על רקע החלטת מחלקת המדינה עם משרד האוצר על הטלת סנקציות על אישים שונים שקשורים לקרמלין ולצד הרוסי במלחמה המתחוללת באוקראינה. "פעולה זו תומכת במטרה שלנו לדרדר את יכולתה של מוסקבה לנהל מלחמה נגד אוקראינה, לקדם אחריות על האחראים למלחמת התוקפנות של רוסיה ולהתעללות הקשורה אליה, ולהפעיל לחץ נוסף על מגזר ההגנה של רוסיה", אמר בלינקן בהצהרתו בשבוע שעבר.

מלחמת אוקראינה רוסיה סנקציות ארה''ב ולדימיר פוטין הרצליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד