י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מצאו מי אשם

ה'ניו יורק טיימס' מאשים את "ממשלת ישראל הקיצונית"

על רקע האלימות מצד מחבלים פלסטינים בג'נין שתכננו לפגע בישראל והטבח שבוצע ביהודים בליל שבת. עיתון ה'ניו יורק טיימס' מאשים את "ממשלת הימין הקיצוני בישראל שמעלה את הסיכון להסלמה"

ה'ניו יורק טיימס' מאשים את "ממשלת ישראל הקיצונית"
בניין ה'ניו יורק טיימס' צילום: Pixabay

ה'ניו יורק טיימס' מהעיתונים הגדולים בעולם שבחודשים האחרונים מצוי בהתקפות נגד מדינת ישראל ונגד יהודים חרדים בניו יורק, מותח ביקורת על הממשלה וטוען כי ההסלמה בגלל "הממשלה הקיצונית". בעוד בישראל העיתון מאשים את הממשלה, בארה"ב העיתון עסוק בלהשחיר את החרדים בניו יורק עם כתבות מכפישות ומגמתיות.

"ממשלת הימין הקיצוני החדשה בישראל נמצאת בשלטון רק חודש, אבל במשמרת שלה, ישראלים ופלסטינים כבר חוו את אחד השלבים האלימים ביותר באזורם בקנה מידה מלא, מזה שנים" כותב העיתון.

"אירועים אלה לא היו ייחודיים לכהונת הממשלה הזו" מציין העיתון. "אבל אנליסטים חוששים שהמדיניות והמנהיגים של הממשל הישראלי החדש הימני ביותר בתולדות ישראל עלולים ללבות עוד יותר את המצב".

העיתון מעביר ביקורת מרומזת עם "התחשבות" בפלסטינים: "גם השסעים הפנימיים בחברה הפלסטינית והנהגתה יפריעו למאמצים להציל את המצב. הרשות הפלסטינית, הגוף האוטונומי למחצה שמנהל את רוב הערים והערים הפלסטיניות בגדה המערבית מאז שנות ה-90, היא מאוד לא פופולרית בקרב פלסטינים שרבים מהם מאשימים אותה בשיתוף פעולה עם ישראל על תיאום עם כוחות הביטחון הישראליים".

כזכור שבעה בני אדם נרצחו בפיגוע ירי בליל שבת סמוך לבית כנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים. בפיגוע נפצעו שלושה בני אדם נוספים באורח קשה ובינוני. מדובר בפיגוע הקשה ביותר שאירע בישראל מאז 2011. המחבל, בן 21 תושב מזרח העיר, חוסל ע"י שוטר ומתנדב דקות לאחר שהחל במסע הירי הקטלני.

בפיגוע נוסף שאירע בשבת בבוקר בשעות בעיר דוד נפצעו קשה (מצבם יציב) שני בני אדם, אב ובנו. הבן, קצין בצנחנים, הצליח לנטרל את המחבל, בן 13 בלבד, שהגיע למקום באוטובוס. שניהם מאושפזים בבית החולים.

ניו יורק טיימס הפיגוע בנווה יעקב ממשלת ישראל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד