ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
בְּחַיֵּיהֶם וּבְמוֹתָם לֹא נִפְרָדוּ

לקול בכיות: הזוג שנרצחו בפיגוע הובאו למנוחות

חברים ובני משפחה השתתפו הלילה בהלווייתם של אלי ונטלי מזרחי הי"ד שנרצחו בפיגוע הירי בשכונת נווה יעקב בירושלים | אחרי חצות ליל הם נטמנו בבית שמש לקול בכיות ההמון שחלקו לא הכירם כלל אך ביכה על מותם הטראגי בטרם עת

לקול בכיות: הזוג שנרצחו בפיגוע הובאו למנוחות
הלוויתם של אלי ונטלי מזרחי הי"ד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קהל המונים חברים ובני משפחה השתתפו הלילה במסע הלוויתם של הקדושים אליהו ונטלי מזרחי הי"ד שנרצחו באכזריות בליל שבת קודש פרשת בא בפיגוע הירי בשכונת נווה יעקב בירושלים. השניים הובאו בתום משא הספדים קורע לב למנוחת עולמים בבית העלמין בבית שמש.

אליהו ונטלי, נשואים, תושבי ירושלים, התחתנו לפני כשנתיים. אביו של אלי, שמעון, סיפר ל'כאן חדשות': "שמענו יריות והבן שלי ירד לעזור, אשתו ירדה אחריו. המחבל ירה בהם ורצח אותם מטווח אפס. הם ירדו לעזור לפצועים ונרצחו". שמעון מתח ביקורת על התנהלות המשטרה וטען: "20 דקות הם לא היו פה, יש תחנת משטרה 200 מטר מכאן. איפה הפטרול? כל הזמן מסתובבים כאן שוטרים ובלילה הזה אף אחד לא היה". במשטרה מסרו שהמחבל נוטרל בתוך חמש דקות מקבלת הדיווח הראשון על הפיגוע.

שכנם של אלי ונטלי שיחזר בראיון ל'כאן': "אלי צעק לי 'תזמין משטרה' ונפל. נטלי עשתה החייאה למישהו והמחבל וירה בה. הוא כיוון עליי את הנשק וראיתי את המוות בעיניים, ברחתי לבית והוא פגע בחלון. צריך לתפוס את המשפחה של המחבל ולהעיף אותם. אני מאמין שהמחבל קיבל תמיכה מהמשפחה, שלא יספרו סיפורים. שלום איתם לא יהיה, נקודה".

נטלי עבדה בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים וחילקה שם אוכל למטופלים במשך 20 שנים. נטלי עלתה לארץ עם ההורים ואחותה בשנות ה-90. אלה סאקוביץ', דודתה של נטלי, עובדת ותיקה במחלקה לתפעול משקי בבית החולים סיפרה כי "מאז ועד היום הייתה מטפלת בשני ההורים באהבה, מסביב לשעון. היא עבדה בהדסה הר הצופים בעבודה שכל כך אהבה, תמיד עם חיוך, תמיד עם רצון לתת ולהעניק למאושפזים במחלקות. נפגשנו הרבה במשמרות ותמיד ראיתי אותה מרוצה ושמחה. היא הרגישה כאן טוב, שהיא יכולה לתת מעצמה". כשאביה, שהוא אחי, נפטר לפני עשור, היא המשיכה לטפל באמא במסירות, כל הזמן עבורה. רופאים, הסעות, תרופות וטיפולים - הכול למען אמא".

על האירוע המצער סיפרה סאקוביץ' ל'כאן 11': "ביום שישי, כמו תמיד, היא סיימה משמרת בהדסה הר הצופים ולאחר חלוקת ארוחת הערב למטופלים היא נסעה לביתו של חמה, אביו של אלי. משם הייתה אמורה כמו בכל יום שישי, לנסוע בחזרה לבית שמש כדי לא להשאיר את אימה לבד. כשהיו באמצע ארוחת השבת, הם שמעו את היריות - באמצע האוכל היא ובעלה רצו להגיש עזרה וירדו מהבית כדי לטפל בפצועים, ואז ירו בשניהם. ככה נגמרו חיים שלמים. אנחנו שבורים, לא מאמינים שזה קרה לנו".

מהמשטרה נמסר בתגובה לטענות האב השכול: "בעקבות הדיווחים שהתקבלו במשטרה לאחר הפיגוע החל משעה 20:14 אודות הירי במקום, הוזעקו למקום כוחות משטרה גדולים. בשעה 20:18 שוטר סיור ומתנדב משטרה של תחנת שפט במחוז ירושלים, הבחינו כמה מאות מטרים מהזירה ברכב החשוד שבו המחבל כשהוא נוסע בפראות ממולם. אליהם הצרף שוטר נוסף של תחנת שפט, והכוח המשטרתי ביצע אחריו מרדף רכוב ורגלי. לאחר חילופי אש עם המחבל, השוטרים שחתרו למגע לעבר המחבל נטרלו אותו, ובהמשך נקבע מותו. בתוך כחמש דקות מקבלת הדיווח הראשון במוקד המשטרה אודות הירי המחבל נוטרל, ובכך מנעו השוטרים הרג נוסף של חפים מפשע".

מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, פרופ' יורם וייס הגיב להירצחה של עובדת בית החולים ואמר: "עובדי הדסה כולם מרכינים ראשם בשעה קשה זו, מבכים את לכתם של נטלי היקרה ובעלה אליהו. נטלי הייתה חלק ממשפחה גדולה, משפחת הדסה, עובדת ותיקה ומוכרת בבית החולים. כל מי שעבד לצידה מספר על אישה חמה, מלאת אכפתיות ורצון להיטיב עם המטופלים אותם פגשה מדיי יום ולכן לא הופתעו חבריה לעבודה כששמעו שמיהרה להגיש עזרה לפצועים אמש. צוות המרכז הרפואי הדסה מבקש לנחם את המשפחה על אובדנה הקשה ועוטף אותה בשעותיה הקשות. נטלי ואליהו בעלה, יהי זכרם ברוך".

מסע הלוויה הפיגוע בנווה יעקב בית שמש אלי ונטלי מזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד