כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נאום התוכחה

השגריר הטיח במזכ"ל האו"ם על במת העצרת: "לא עושים דבר"

השגריר ארדן תקף בחריפות את האו"ם על גילויי האנטישמיות שקיימים בו, שאיש מהנהגת האו"ם לא נלחם בהם ואפילו לא מגנה אותם. השגריר ארדן הטיח במזכ"ל האו"ם, על במת העצרת: "אדוני המזכ"ל, מילים הן צעד ראשון אבל היום, יש צורך במעשים. וכל עוד המילים לא מגובות במעשים- הן ריקות מתוכן"

השגריר הטיח במזכ"ל האו"ם על במת העצרת: "לא עושים דבר"
מועצת האו"ם צילום: unsplash

בטקס המרכזי לציון יום השואה הבינלאומי שנערך ביום שישי האחרון בעצרת הכללית של האו"ם, הציג שגריר ישראל גלעד ארדן כתב אישום חריף נגד האו"ם העוסק בגילויי האנטישמיות הקיימים בו, ומדיניות השתיקה שהאו"ם נוקט למול הגילויים המזעזעים והבזויים.

השגריר שאל את היושבים בעצרת מה עשה האו"ם בשנה האחרונה על מנת להילחם באנטישמיות ובשנאה המופנית כלפי העם היהודי? השגריר הסביר כי ההטייה הפוליטית באו"ם היא כידוע המקור למספר הלא פרופורציונלי של ההחלטות האנטי ישראליות באו"ם, ולעיוותים נוספים נגד ישראל, כמו סעיף 7 האנטישמי במועצת זכויות האדם של האו"ם, המחייב בכל דיון לגנות את ישראל "אין עוד מדינה בעולם שיש סעיף כזה נגדה. לייחד את המדינה היהודית כך, זו אנטישמיות, וביום השואה הבינלאומי זוהי חובתי לחשוף את הסטנדרט הכפול הזה".

השגריר הדגיש שהיום הוא מתייחס בעיקר לנציגים ועובדים בכירים של האו"ם, שהתבטאו באופן אנטישמי ועדיין מחזיקים בתפקידם, ביניהם מילון קוטארי ופרנצ'סקה אלבנז, שהשמיעו לא פעם אמירות אנטישמיות, אך ראשי האו"ם מאפילו לא גינו אותן.

השגריר הדגים כיצד האנטישמיות משתוללת גם בתוך סוכנויות האו"ם, כמו אונר"א ואוצ׳ה: "מורים של אונר"א מהללים את הנאצים ותלונות רבות הוגשו אך דבר לא נעשה. בכל מה שקשור בישראל, האו"ם קולני ומהיר בתגובותיו, אך כשמדובר בשנאת יהודים, השתיקה מחרישת אוזניים".

השגריר התייחס גם לסוכנות OCHA של האו"ם, "שבאופן קבוע מעוותת ומקטינה את מספר קורבנות הטרור הישראליים". כמחדל אדיר של האו"ם השגריר ציין את העובדה שהאו"ם(המזכ"ל) לא אימץ כלל את הגדרת האנטישמיות שתעזור להילחם בה. למעלה מאלף ארגונים ומדינות אימצו את הגדרה IHRA לאנטישמיות, אך האו"ם שהיה צריך להיות הראשון לאמצה- טרם עשה זאת".

לאור כל אותן הדוגמאות וההטייה המובנית, הבהיר השגריר - האו"ם לא עושה דבר כדי להילחם באנטישמיות שקיימת בגופי האו״ם ובקרב עובדיו! השגריר ארדן הטיח במזכ"ל האו"ם מעל במת העצרת: "מילים הן הצעד ראשון אבל היום, יש צורך במעשים. אנו מציינים היום את הכתם האפל ביותר בהיסטוריה האנושית, מבטיחים 'לעולם לא שוב', ונושאים נאומים, אבל כל עוד המילים הללו אינן מגובות במעשים, הן אינן שוות דבר".

גלעד ארדן או"ם יום השואה הבינלאומי אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד