כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הפיץ תאוריות קונספירציה

זהו העונש שנגזר על רוסי שכינה את פוטין "בוגד"

נזיר רוסי לשעבר ואנטישמי, שהכחיש את קיום נגיף הקורונה והתריס נגד הקרמלין, נידון ביום שישי האחרון לשבע שנות מאסר. בית משפט במוסקבה הרשיע אותו בהסתה לשנאה. עורך דינו הודיע ​​מיד על כוונתו לערער

זהו העונש שנגזר על רוסי שכינה את פוטין "בוגד"
אילוסטרציה צילום: ארכיון

ניקולאי רומנוב, בן 67, שהיה מוכר כסרגיי עד לנידויו על ידי הכנסייה הרוסית האורתודוקסית, הפציר במאמיניו להפר את הסגר ברוסיה בזמן הקורונה והפיץ תיאוריות קונספירציה לגבי מזימה עולמית לשלוט בהמונים. בית משפט במוסקבה הרשיע אותו בהסתה לשנאה. עורך דינו הודיע ​​מיד על כוונתו לערער.

רומנוב שירת כשוטר בתקופת ברית המועצות, אך לאחר שעזב את המשטרה הורשע ברצח שוד ותקיפה ונידון ל-13 שנות מאסר. הוא הפך לנזיר לאחר שחרורו.

כשהחלה מגיפת הקורונה , הוא הכחיש את קיומה והוקיע את מאמצי הממשלה לבלום את המגיפה בתור "המחנה האלקטרוני של השטן". הוא הפיץ תיאוריות קונספירציה שהופרכו זה מכבר, ותיאר את החיסונים שפותחו נגד הנגיף כחלק מזימה עולמית לשלוט בהמונים באמצעות שבבים.

הנזיר עלב בנוסף בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין וכינה אותו "נשיא בוגד במולדת" ששירת "ממשלות עולם שטניות", והוקיע את ראש הכנסייה הרוסית האורתודוקסית, הפטריארך קיריל ואנשי דת בכירים אחרים כ"כופרים" שיש "לזרוק החוצה".

רומנוב האנטישמי שהסית גם נגד יהודים דחק במאמיניו לא לציית לסגרים והתמקם במנזר ליד יקטרינבורג שייסד. היו לו עשרות יוצאי צבא מוכנים לאכוף את הכללים שלו. הכנסייה הרוסית האורתודוקסית שללה מרומנוב את דרגתו בשל הפרת חוקי נזירים ומאוחר יותר נידתה אותו, אך הוא דחה את הפסיקות. מול התנגדות עזה של מאות מתומכיו, פקידי הכנסייה והרשויות המקומיות היססו במשך חודשים עד שלבסוף עצרו אותו.

רומנוב נמצא במעצר מאז דצמבר 2020. בנובמבר 2021, הוא קיבל עונש מאסר של 3 וחצי שנים לאחר שהורשע בהסתה לפעולות אובדניות באמצעות דרשות שבהן קרא למאמינים "למות למען רוסיה", האשמות שהוא הכחיש. המאסר של שבע שנים ירוצה במקביל לעונש הקודם.

לאחר מעצרו ב-2020, דובר הכנסייה הרוסית-אורתודוקסית ולדימיר לגוידה כתב בטלגרם: "חבל שסרגיי ותומכיו לא שעו לקריאות החוזרות ונשנות לחזור בתשובה ולתקן את דרכיהם".

קורונה מאסר אנטישמיות ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד