י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפתעה באקדמיה

החייל קיבל זוג תפילין בזכות התעקשות של חבר המועצה

אהרון וידר חבר מועצה ממחוז רוקלנד ניו יורק ביקר בבסיס צבאי וביקש לראות את בית הכנסת. אך כל הדלתות היו נעולות. ובכל זאת, המחוקק של רוקלנד לא וויתר. "ממש הרגשתי שמישהו או משהו דוחף אותי להיכנס לבניין". המחוקק מצא חייל יהודי שזכה ממנו לקבל תפילין

החייל קיבל זוג תפילין בזכות התעקשות של חבר המועצה
החייל מניח תפילין צילום: Yeshiva World News

ביקור באקדמיה הצבאית בווסט פוינט לטקס השבעתו של חבר הקונגרס פט ריאן מניו יורק, הפך למשהו הרבה יותר גדול, כאשר המחוקקים של מחוז רוקלנד, אהרון וידר, מאייר טאובר וג'ייקוב אייסדורפר, נתקלו במקרה בחייל יהודי באקדמיה צבאית מפורסמת.

בזמן הטקס נפגשו המשתתפים החרדים עם מפקד המקום גנרל סטיבן גילנד, גנרל בעל שלושה כוכבים, שהזמין אותם לבקר בשטחי בית הספר הצבאי.

לאחר שידעו כי יש בית כנסת בווסט פוינט, הוביל אהרן וידר את הקבוצה לבניין בו נמצאת בית הכנסת, אך כל הדלתות היו נעולות. ובכל זאת, המחוקק של רוקלנד לא וויתר.

"ממש הרגשתי שמישהו או משהו דוחף אותי להיכנס לבניין", אמר וידר לאתר Yeshiva World News "אני לא יכול לתאר את התחושה במילים, אבל היא הייתה שם". וידר וחביריו הלכו לחלקו האחורי של הבניין, שם מצאו דלת פתוחה, הם התחילו להסתובב קצת בבניין, לחפש מישהו. את מי? הם לא כל כך ידעו.

לאחר שניסו דלתות וחדרים שונים, הם שמעו לפתע קול בוקע מחדר ספרייה קטן. נכנסו פנימה, הם מצאו חייל שהיה בשיחה בזום. למרות היותו בשיחה, החייל קיבל את פניהם בחום והציע לדבר איתם לאחר שיסיים את שיחתו.

כשהתנתק מהשיחה, הציג את עצמו בפני וידר, טאובר ואייסדורפר, וסיפר להם שהוא מקליפורניה והוא יהודי. למרות שהוא לא היה דתי, הוא טיפח זיקה וקשר עם המורשת היהודית לאחר שיצא למסע עם 'תגלית' לישראל.

"אני לא יודע מה הביא אותי לשאול אם הוא מניח תפילין, אבל כן", מספר וידר. החייל אמר שהוא הניח תפילין בעבר, אבל כרגע לא, אם כי הרעיון מאוד עניין אותו. מיד הציע וידר להניח לו תפילין. לאחר אמירת שמע ואהבת, ביקש החייל להקליט סרטון של הוראות הנחת תפילין כדי שיוכל להשתמש בו בעתיד אם יתקל בזוג נוסף. "זוג תפילין? אנחנו יכולים להביא אחד בשבילך מחר", אמר לו וידר.

החייל התלהב, לחץ ידיים לחבריו החדשים והסכים לקבל את התפילין ולהניח אותם אם יצליחו להביא לו. לאחר החלפת מספרי טלפון, הם נפרדו.

קבוצת החרדים ביקרה גם בבית הקברות ווסט פוינט, שם אמרו תהילים ליד כמה קברים יהודיים, כולל זה של מיקי מרקוס, אגדה בהיסטוריה הצבאית האמריקאית והישראלית, ושהחייל היהודי הראה להם תמונה שלו תלויה על הקיר בבניין בית הכנסת. הוא היה האלוף הראשון של צה"ל, במקור קולונל יהודי בצבא ארצות הברית שהגיע לארץ ישראל במלחמת העצמאות, על מנת לתרום מניסיונו הצבאי לצה"ל ולסייע לו להתארגן ולהילחם. שעות מספר לפני תחילת ההפוגה הראשונה הוא נורה בשוגג ונהרג מאש חייל צה"ל, גופתו הוטסה לווסט פוינט שם גדל כחייל.

עם שובו למונסי השיג וידר זוג תפילין מבית חב"ד מחוז רוקלנד ואסף מחנות יודאיקה מקומית חפצים שונים, ביניהם מראת תפילין, שקית תפילין ופריטים נוספים. לאחר מכן הוא שלח לחייל הודעה ואמר שהתפילין שלו מוכנים. בסוף השבוע נפגשו וידר והחייל היהודי במחסום הכניסה לווסט פוינט, שם קיבל החייל בשמחה את זוג התפילין החדש שלו.

צבא ארה''ב תפילין אקדמיה חייל אמריקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד