כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
רצח חריג בחומרתו

עונש כבד על המחבל שרצח את אורי אנסבכר

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר היום על רוצחה של אורי אנסבכר הי"ד, מאסר עולם, עשרים שנות מאסר נוספות שירוצו במצטבר ופיצוי מקסימאלי למשפחת המנוחה

עונש כבד על המחבל שרצח את אורי אנסבכר
המחבל בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר היום (ראשון) על המחבל ערפאת רפאעיה, שהורשע בגין מעשה טרור של רצח בכוונה תחילה וכניסה לישראל שלא כדין, מאסר עולם ועוד עשרים שנים נוספות, מאסר על תנאי ופיצוי מקסימאלי למשפחתה של אורי אנסבכר הי"ד.

על פי כתב האישום, לפני כארבע שנים יצאה אורי אנסבכר ז"ל, בת 19, אשר שירתה כבת שירות לאומי במרכז "יעלים" לילדים ונוער בסיכון באזור עין יעל בירושלים, אל היער בסמוך לעין יעל כשברשותה צרור דפים לכתיבה. למקום הגיע הנאשם ערפאת רפאעיה תושב חברון, ללא אישור כניסה לישראל, כשברשותו סכין.

הנאשם הבחין באורי ז"ל והחליט להרוג אותה בשל היותה יהודייה. הנאשם תקף את אורי ז"ל אשר נאבקה בנאשם, אך הנאשם התגבר על התנגדותה, ופגע בה פגיעה גופנית קשה, וכן דקר אותה מספר רב של פעמים בכל חלקי גופה באמצעות הסכין. דקירות הסכין גרמו למותה של אורי ז"ל. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות ודחה את הטענות בנוגע למצבו הנפשי של הנאשם וקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין.

בשלב הטיעונים לעונש הדגישה הפרקליטות, באמצעות עו"ד יובל קדר, את האלימות הקשה והאכזרית שהפעיל הנאשם נגד אורי ז"ל, ריבוי דקירות הסכין והפגיעה הגופנית הקשה שפגע בה, וביקשה לגזור על הנאשם עונש משמעותי. ביהמ"ש גזר על הנאשם עונש מאסר עולם, עשרים שנים נוספות על עבירות נוספות שביצע, מאסר על תנאי ופיצוי מקסימאלי למשפחת המנוחה, וקבע כי מדובר ברצח שהוא חריג בחומרתו.

אורי אנסבכר מאסר עולם ערפאת ארפאעיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד