ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
כוונה למאגר הטילים

דיווח אמריקאי: ישראל עומדת מאחורי התקיפה הלילית באיראן

בניגוד לדיווח הסעודי, בארה"ב דווח כי ישראל היא זו שאחראית לתקיפה הלילית באיראן. לפי הדיווחים, התקיפה העיקרית כוונה למפעל לטילים בליסטיים בעיר איספהאן

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: צילום מסך

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי ישראל תקפה את איראן במסגרת "דחיפה בינלאומית" חדשה לבלימת טהראן בכל הנוגע לתוכנית הגרעין שלה. עוד דווח, כי פקידים ישראלים ואמריקאים דנים בדרכים חדשות להילחם במשטר האיראני.

על פי הדיווח, ישראל ביצעה תקיפה חשאית בעזרת מל"טים באיראן, כחלק ממאמץ של ארה"ב וישראל למנוע את שאיפותיה הגרעיניות והצבאיות של טהראן, כך על פי גורמים אמריקאים ואנשים שמכירים את המבצע.

אתמול אמרו גורמים איראנים אמרו כי המדינה סיכלה ניסיון תקיפה של שלושה מל"טים קטנים שהיו בדרכם לעבר מפעל תחמושת בעיר איספהאן, הנמצא סמוך לאתר השייך למרכז לחקר החלל של איראן, אשר עליו הוטלו סנקציות על ידי ארה"ב בשל תוכנית טילים בליסטיים.

איראן טענה שההגנה האווירית שלה הפילה את אחד המל"טים בעוד שני האחרים התפוצצו מעל המחסן וגרמו נזק קל לגג. שר החוץ האיראני חוסיין אמיר-עבדולהיאן כינה את הפיצוץ "תקיפה פחדנית".

בשבוע שעבר קיימו ארה"ב וישראל את התרגיל הצבאי המשותף הגדול ביותר אי פעם בהשתתפות יותר מ-7,500 חיילים משתי המדינות וסדרה של תרחישים כדי לבחון את יכולתן לתפעל מערכות הגנה אוויריות ולתדלק מטוסים באוויר, שניהם יכולים להיות מרכיבים מרכזיים במתקפה צבאית גדולה על איראן.

הדיווח למעשה סותר את הדיווח בערוץ הסעודי אל-חדת' מפי מקורות אמריקאים, כי התקיפה שהופנתה נגד איראן כללה את חיל האוויר האמריקאי ומדינה נוספת. המקורות הוסיפו כי התקיפה כוונה למאגר הטילים הבליסטיים, וציינו כי הועברו מסרים לאיראן לפיהם אתרי ייצור טילים בליסטיים על הכוונת. על פי הדיווח, התקיפה הצליחה למרות הטענות האיראניות, כך לפי מקורות מודיעין מערביים וזרים.

עמיחי שטיין דיווח ב'כאן חדשות' כי בכיר אמריקני אמר על הדיווחים: "ראינו את הדיווחים בתקשורת על הטענות לתקיפה אמריקנית, אבל אנחנו יכולים לאשר שאף כוח של צבא ארה"ב לא ביצע תקיפות או פעולות בתוך איראן. אנחנו ממשיכים לעקוב אחר המצב, אבל אין לנו מה לומר בעניין".

תקיפה באיראן תקיפה ישראלית ארה''ב מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד