כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
למרות מזג האוויר הנוח

תפוסה חריגה במרבית בתי החולים בארץ

למרות מזג האוור הנוח בימים האחרונים, בבתי החולים ברחבי הארץ מדווחים על תחלואת חורף משמעותית. המחלות העיקריות שגורמות לאשפוז הן, שפעת ומחלות נשימתיות

תפוסה חריגה במרבית בתי החולים בארץ
בית חולים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

למרות מזג האוור הנוח בימים האחרונים והימים הבהירים, בבתי החולים ברחבי הארץ מדווחים על תחלואת חורף משמעותית ותפוסת שיא של יותר מ־100% במחלקות הפנימיות ובמחלקות הילדים במרבית בתי החולים בארץ. המחלות העיקריות שגורמות לאשפוז הן, שפעת ומחלות נשימתיות, כך דווח ב'מעריב'.

נכון לחודש ינואר 2023 התחסנו בקופות החולים יותר מ־1.6 מיליון אנשים נגד השפעת העונתית, כך על פי נתוני דו"ח עדכני שפרסם משרד הבריאות בנושא "ניטור תחלואה מנגיפי נשימה", המתייחס בין היתר לשפעת.

עם זאת, ניכרת ירידה על פי הדו"ח, באחוזי ההתחסנות לשפעת בקרב כלל האוכלוסייה והנתון עומד על 17.6%, לעומת 18.8% בתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף נרשמה גם ירידה ניכרת באחוזי ההתחסנות לשפעת בקרב האוכלוסיות המבוגרות בגילאי 65 ומעלה והנתון עומד על 58% שהתחסנו לעומת 60.2% בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה של יותר מ־3%.

מהדו"ח עולד עוד כי בשבוע האחרון דווח על עלייה בשיעור הדגימות החיוביות לשפעת. על פי הנתונים, התגלו 462 מקרים חיוביים לנגיף השפעת בקרב חולים מאושפזים. הזן הדומיננטי שזוהה אצל החולים המאושפזים היה מסוג A. גם ברמה הגלובלית ניכרת מגמה של עלייה בפעילות השפעת

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית ומנהל מחלקה פנימית בבית החולים בילינסון, אמר כי "העומסים במחלקות ונתוני האשפוז העדכניים מעידים על תחלואת חורף קשה, שפעת ומחלות של דרכי הנשימה. החיסון לשפעת הוא האמצעי היעיל ביותר לשמירה על הבריאות ולמניעת תחלואה קשה וסיבוכים העלולים לגרום לאשפוז". 

שפעת בית חולים משרד הבריאות תפוסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד