כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מעלים הילוך

אחרי הטנקים: לחץ בפנטגון לשלוח מטוסי קרב לאוקראינה

קבוצה של פקידים צבאיים דוחפת בשקט את הפנטגון לאשר שליחת מטוסי קרב מסוג F-16 לאוקראינה כדי לסייע למדינה להגן על עצמה מפני התקפות טילים ומל"טים רוסיים. "אני לא חושב שאנחנו מתנגדים", אמר בכיר בפנטגון על מטוסי ה-F-16, אך הדגיש כי אין החלטה סופית

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דוד זר ובנו רפאל יצחק

לחץ בפנטגון לשלוח מטוסי F-16 לאוקראינה לאחר שאוקראינה חידשה את בקשתה למטוסי קרב בימים האחרונים, הבקשות הגיעו לאחר שארה"ב וגרמניה ובריטניה אישרו העברת טנקים מתקדמים לאוקראינה.

אתר 'פוליטיקו' מדווח כי קבוצה של פקידים צבאיים דוחפת מאחורי הקלעים את הפנטגון לאשר שליחת מטוסי קרב מסוג F-16 לאוקראינה כדי לסייע למדינה להגן על עצמה מפני התקפות טילים ומל"טים רוסיים, כך לפי שלושה אנשים שמכירים את הדיונים.

אוקראינה ביקשה מטוסי F-16 מתוצרת אמריקאית ברשימת הבקשות שלה לנשק מאז הפלישה הרוסית בשנה שעברה. אבל לבסוף הוחלט להתמקד במערכות ארטילריה, שריון והגנה אווירית שדחופים יותר, מאחר ואוקראינה מבקשת להגן על תשתיות אזרחיות ולשחרר שטחים שנכבשו על ידי הכוחות הרוסיים.

בעוד אוקראינה מתכוננת לפתוח במתקפה חדשה כדי להשתלט מחדש על שטחים באביב, המערכה בתוך משרד ההגנה למטוסי קרב צוברת תאוצה, על פי גורם בפנטגון ושני אנשים נוספים המעורבים בדיונים. אותם אנשים, יחד עם אחרים שהתראיינו לנושא הזה, ביקשו לא להזכיר את שמם.

מעודדת בין השאר מהאישור המהיר של טנקים ומערכות הגנה אווירית מסוג פטריוט שלפני זמן לא רב היו אסורים לייצוא לאוקראינה - ישנה אופטימיות מחודשת בקייב כי מטוסים אמריקאים עשויים להיות הבאים בתור.

"אני לא חושב שאנחנו מתנגדים", אמר בכיר בפנטגון על מטוסי ה-F-16, אך הדגיש כי אין החלטה סופית.

אחד היועצים של ממשלת אוקראינה אמר שהנושא הועלה עם וושינגטון, אבל עדיין לא היה "שום דבר רציני מדי" על השולחן. אדם אחר שמכיר את השיחות בין וושינגטון לקייב אמר שייתכן שיחלפו שבועות עד שארצות הברית תקבל החלטה על משלוח מטוסים, ותאשר העברה של מטוסי ה-F-16 ממדינות אחרות.

"אם נשיג אותם, היתרונות בשדה הקרב יהיו פשוט עצומים, זה לא רק מטוסי F-16, מטוסי דור רביעי, זה מה שאנחנו רוצים", כך אמר לרויטרס יורי סאק, המייעץ לשר ההגנה האוקראיני אולקסי רזניקוב.

דובר הבית הלבן סירב להגיב לדיווח, אך הצביע על דבריו של סגן היועץ לביטחון לאומי, ג'ון פינר, שאמר שארה"ב תדון במטוסי קרב "בזהירות רבה" עם קייב ובעלות בריתה.

 

 

 

 

מטוסי קרב ארה''ב פנטגון מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד