כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הציע פגישה עם איראן

ארדואן בהתקפה על נשיא צרפת: "לא ישר"

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר כי נשיא צרפת עמנואל מקרון "אינו ישר", והדגיש כי טורקיה מאמינה ש"פוליטיקה בינלאומית צריכה להיבנות על כנות", אמר ארדואן, והוסיף "היכן שאין כנות, אין כבוד"

ארדואן בהתקפה על נשיא צרפת: "לא ישר"
נשיא טורקיה ארדואן צילום: מתוך הפייסבוק שלו

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר כי נשיא צרפת עמנואל מקרון "אינו ישר", והדגיש כי טורקיה מאמינה ש"פוליטיקה בינלאומית צריכה להיבנות על כנות". הו נאם במפגש עם בני נוער במחוז ביליצ'יק במדינה. "במקום שאין כנות, אין כבוד", אמר ארדואן והוסיף, "כמובן, יש הרבה מנהיגים כאלה בעולם".

ארדואן אמר כי מצער ש"ביחסים עם יוון בים התיכון הם מתעלמים מטורקיה ונכנסים ליחסים בעייתיים". הוא הוסיף שצרפת מאבדת במהירות את המוניטין שלה באפריקה, כולל במאלי ובבורקינה פאסו, ובקהילה הבינלאומית הרחבה יותר.

"מקרון איבד את אמינותו בפרלמנט, צרפת מאבדת כל הזמן מאמינות", אמר ארדואן. בהדגיש כי יחסיה של טורקיה עם הרפובליקות הטורקיות, כולל אזרבייג'ן, קזחסטן וטורקמניסטן, הולכים ומתגברים מיום ליום, אמר ארדואן, כי אנקרה עושה את חלקה לא רק למען הרפובליקות הטורקיות, אלא גם למען היחסים עם לוב.

בהתייחס ליחסים עם רוסיה, אמר ארדואן כי יש כבוד הדדי ביחסיה של טורקיה עם רוסיה, והציע פגישה משולשת בין אנקרה מוסקבה ודמשק בנוגע להתפתחויות בסוריה.

"למרות שאנחנו לא יכולים להשיג את התוצאה שאנחנו רוצים בהתפתחויות בצפון סוריה כרגע, אנחנו אומרים, 'בוא, בוא נעשה כמה פגישות משולשות עכשיו', בואו נתכנס כשלישייה, רוסיה, טורקיה וסוריה", אמר הנשיא הטורקי. "אנחנו יכולים אפילו להוסיף לזה את איראן, גם איראן תבוא, בואו ננהל את השיחות שלנו בצורה כזו והשלום יגיע לאזור".

למרות שטרם נמסר תאריך או מקום, שרי החוץ של שלוש המדינות צפויים לקיים פגישה, שתסמן התקדמות מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה בתחילת 2011.

ב-28 בדצמבר האחרון נפגשו שרי ההגנה הטורקים, הרוסים והסורים במוסקבה כדי לדון במאמצי סיכול הטרור בסוריה, והם הסכימו להמשיך בפגישות המשולשות כדי להבטיח יציבות במדינה ובאזור.

איראן טורקיה סוריה רג'פ טייפ ארדואן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד