כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
השיג גישה למערכת הפיננסית

האיש שהצליח להונות בנקים בארה"ב: כך עבדה השיטה

הנאשם השיג גישה למערכת הפיננסית האמריקאית והונה בנקים בארה״ב למטרת עקיפת הסנקציות שהוטלו על צפון קוריאה | הנאשם השתמש ברשת של חברות קש ותיעודי העברות מזויפות בכדי להסתיר את יעדם של התשלומים – ישויות צפון קוריאניות הנמצאות תחת סנקציות, וכך הונו בנקים אמריקאיים לביצוע העברות כספים שבכל מקרה אחר, היו מסורבות

האיש שהצליח להונות בנקים בארה"ב: כך עבדה השיטה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ארה״ב: איש עסקים בעל אזרחות צפון קוריאנית השיג גישה למערכת הפיננסית האמריקאית והונה בנקים בארה״ב למטרת עקיפת הסנקציות שהוטלו על צפון קוריאה.

מון צ׳ול מיונג (Mun Chol Myong), אזרח הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה, נשפט ל-45 חודשי מאסר בגין עבירות הלבנת הון. מון הוא האזרח הצפון קוריאני הראשון שהוסגר לארה״ב, ונתון, לאחר השלמת גזר דינו, לגירוש.

מון כאמור, הלבין כספים דרך המערכת הפיננסית בארה"ב כחלק ממזימה לגיוס הון לצורך רכישת סחורות לצפון קוריאה, תוך הפרת סנקציות אמריקאיות. 

לפי כתב האישום, בין אפריל 2013 לנובמבר 2018 מון ואחרים קשרו קשר להעברת כספים דרך ארה"ב למטרת הונאת בנקים.

מון ושותפיו השתמשו ברשת של חברות קש ותיעודי העברות מזויפות בכדי להסתיר את יעדם של התשלומים – ישויות צפון קוריאניות הנמצאות תחת סנקציות, וכך הונו בנקים אמריקאיים לביצוע העברות כספים שבכל מקרה אחר, היו מסורבות. כתב האישום מזהה יותר מ-1.2 מיליון דולר ארה״ב בהעברות פליליות.  

עוד נטען בכתב האישום כי מון היה מקושר לארגון המודיעין הראשי של צפון קוריאה, Reconnaissance General Bureau, הנתון לסנקציות של ארה״ב והאו״ם. 

מון הודה באשמה בכל סעיפי כתב האישום, בכללם סעיף אחד של קשירת קשר להלבנת הון וארבעה סעיפי הלבנת הון, בהתאם לטיעון ׳אלפורד׳ ועל אף התנגדותה של ארה״ב. בהתאם לטיעון זה, הודה מון באשמה ונמנע ממשפט, אולם לא הודה בעובדות ובהתנהגות המצוינת בכתב האישום. 

 

בנקים הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד