כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
התחזה לגורם ממשלתי

"אם לא תשלם לי תגורש מהארץ": סחט והונה מאות אלפי דולרים

הנאשם לקח חלק בקונספירציה להלבנת כספים שהושגו תוך הונאה והתחזות לגורם ממשלתי | העבריינים אמרו לקורבנות שזהותם קשורה לאירוע פלילי וכי הם מיועדים למעצר מיידי ו/או גירוש מארה"ב, והדרך היחידה להימנע ממאסר או גירוש היא תשלום של "קנס" ל"ממשלה" בסכומי כסף גדולים

"אם לא תשלם לי תגורש מהארץ": סחט והונה מאות אלפי דולרים
צללית צילום: Pixabay

ארה"ב: נידון למאסר בגין קשירת קשר להלבנת הון שהושג תוך הונאה והתחזות לגורם ממשלתי.

דנבר, קולורדו – ג'יימס אלברט וויט (James Albert Witte) נידון ל-26 חודשים בכלא פדרלי בגין קשירת קשר להלבנת הון. כמו כן נדון לשלוש שנות שחרור בפיקוח (supervised release) ולתשלום של 763,089.21 דולר ארה״ב לפיצוי קורבנות ההונאה.

לפי הסדר הטיעון, מינואר 2020 ועד ספטמבר 2020, הנאשם לקח חלק בקונספירציה להלבנת כספים שהושגו תוך הונאה והתחזות לגורם ממשלתי. כחלק מההונאה, נוצר קשר טלפוני עם הקורבנות שהוטעו להאמין כי הם תחת חקירה של "סוכנים" מטעם סוכנויות אכיפה פדרליות אמריקאיות (The FBI, SSA, DHS, Treasury, or DEA). בחלק נוסף של ההונאה העבריינים אמרו לקורבנות שזהותם קשורה לאירוע פלילי ובהתאם להחלטת רשויות אכיפת החוק הם מיועדים למעצר מיידי ו/או גירוש מארה"ב, והדרך היחידה להימנע ממאסר או גירוש היא תשלום של "קנס" ל"ממשלה" בסכומי כסף גדולים. 

הקורבנות הונחו למשוך מזומן מחשבונות הבנק שלהם ולשלוח אותו למספר כתובות, שהתגלו כחנויות Walgreens בקולורדו. תפקידו של וויט היה להשתמש בכרטיסי זיהוי מזויפים כדי לאסוף את חבילות המזומנים. וויט קיבל אחוז מסוים מהמזומנים מכל חבילה שאסף, ובחלק נוסף מהמזומנים השתמש לרכישת פקודות תשלום אשר הופקדו לאחר מכן בחשבונות צד ג׳ ע"י נאשם נוסף. 

כך אסף וויט 33 חבילות מזומנים שהכילו את עלויות המשלוח בעבור חבילות אלו ובעבור 15 חבילות נוספות אשר נעצרו על ידי גופי אכיפה או הקורבנות, סך כל הכספים שנשדדו מהקורבנות הוערכו בכ- 763,090 דולר ארה״ב. 

 

עוקץ הונאה כספים הוצאת כספים במרמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד