כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מזהיר מפני רצח

העיתונאי משחזר את התקיפה: "היו קורעים אותו לגזרים"

"זה היה כבר משהו שהוא מעבר לכאב, הייתה איזו חבורה שאני לא יודע אם היא קשורה למקום או לא, פשוט חיפשה אלימות". כך העיתונאי אלון בן דוד משחזר את רגעי התקיפה שלו ושל עמיתו אודי סגל בזירת הפיגוע בנווה יעקב 

העיתונאי משחזר את התקיפה: "היו קורעים אותו לגזרים"
תקיפת צוות חדשות 13 צילום: צילום מסך

עמדת השידור של 'חדשות 13' הותקפה על ידי ההמון שהגיע לאזור הפיגוע בירושלים במוצאי השבת. מגישי הערוץ אודי סגל ואלון בן דוד שנכחו במקום ספגו אלימות וקריאות מצידם של הנוכחים. בן דוד שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103fm ושיתף על שארע במקום.

הוא נזכר ברגעים המלחיצים: "שידרנו מנווה יעקב, מהמקום שבו היה הפיגוע, הייתה אווירת אלימות כל הערב וראיתי את זה בעיקר עוד בביקור של חבר הכנסת גנץ - ההסתערות לגביו כשהיה צריך למלט אותו מהמקום, ראיתי את העוצמות של השנאה. אני אומר לכם, אם לא היו חוצצים אנשי מג"ב בינו לבין המפגינים, הוא היה נופל להם לידיים והם היו קורעים אותו לגזרים, ראיתי את העוצמות שם".

עוד חשף: "אנחנו המשכנו לשדר, גידרנו את עצמנו בגדרות מתכת כדי שייתנו לנו לשדר. בשנייה שהמפגינים ראו שהמשטרה מתרחקת, הם הפילו את הגדרות, התחילו להסתער לכיווננו, התחילו לחבל לנו ברכוש, לא פגעו באף אחד, אף אחד מאיתנו לא נפגע. מהר גם קראנו למשטרה שבאה ובסוף עזרה לנו לבלום אותם. ברית ישראל ירושלים, שכונת נווה יעקב, אתה יושב במקום שבו היה פיגוע, אם זה היה קורא לי בג'בל מוכאבר לא הייתי מופתע אבל שזה קורה לי בנווה יעקב, אתה מרגיש את עוצמת השנאה הזאת ואת התחושה שהאלימות היא מותרת במקרה הזה, זה מטריד".

בהמשך, הביע דאגה והצהיר: "עברתי כמה דברים בחיים וכבר רדפו אחרי אלף איש בעומר אלמוכתר בעזה אבל העובדה שזה קורה מבני עמך אחרי פיגוע. הייתי בסיטואציות שראית כאב אותנטי שמשתחרר ואז אתה גם מבין, היינו בהתנתקות, הייתה אווירת אלימות אבל אתה גם יכולת להבין מאיפה היא באה כי אנשים עברו איזשהו שבר. פה זה היה כבר משהו שהוא מעבר לכאב, הייתה איזו חבורה שאני לא יודע אם היא קשורה למקום או לא, פשוט חיפשה אלימות".

"בואו נעצור לפני שיהיה את האברושמי הבא"

"הערב שהתחיל ב'מוות למחבלים', עבר די מהיר ל'מוות לערבים', עבר די מהר ל'מוות לשמאלנים' ובעצם האשמים בפיגוע, על פי המפגינים, זו היועצת המשפטית לממשלה והתקשורת, הם אלה שאחראים על הפיגוע הזה", חשף בן דוד, והוסיף: "בסוף המסרים האלה לא באים מחלל ריק, מישהו משמיע את המסרים האלה, הם נופלים על קרקע פורייה. ואני אומר לכם, אני בתחושה שהאווירה ברחוב היום, היא מזכירה לי ימים של לפני מעשה אלימות, בין אם זה '95, ואנחנו עוד שבועיים נציין 40 שנה לרצח אמיל גרינצוויג, ואני בטוח שכל החברה שהיו שם אתמול לא יודעים מי זה".

לבסוף, סיכם: "מה שבאמת מטריד אותי, זה לא עניין שאני דואג לעצמי, אני חושש מאוד שיושב איזה שהוא אדם ששומע את כל המסרים, שגם מופצים בתקשורת הממוסדת אבל בעיקר ברשת, והוא רואה בהם קריאה לעשות מעשה, לקום ולעשות מעשה. אז, אברושמי עשה את זה לפני עידן הרשת ויגאל עמיר עשה את זה לפני עידן הרשת. אני אומר לנו 'בואו נעצור לפני שיהיה את האברושמי הבא'".

תקיפת עיתונאים ערוץ 13 רדיו 103 FM אודי סגל אלון בן דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד