כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
איראן בהלם

ה'ניו יורק טיימס': המוסד עומד מאחורי התקיפה האחרונה באיראן

ישראל היא זו שפתחה במתקפת מל"טים על מתקן איראני במוצאי שבת האחרון, כך טוענים גורמים רשמיים אמריקנים ל'ניו יורק טיימס' | בעוד שמטרת המבצע הצבאי אינה ברורה, בעיר איספהאן שם אירעה התקיפה, קיים מרכז של ייצור מחקר ופיתוח של טילים איראניים ארוכי טווח 

ה'ניו יורק טיימס': המוסד עומד מאחורי התקיפה האחרונה באיראן
הפיצוץ באיראן צילום: Iran international

התקפת מל"טים במוצאי שבת האחרון על מתקן צבאי איראני שהביאה לפיצוץ גדול במרכז העיר איספהאן באיראן הייתה עבודתו של המוסד, כך על פי גורמי מודיעין בכירים שמכירים את השיחו. בין ישראל לארה"ב על התקרית.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי מטרת התקיפה לא הייתה ברורה, וגם לא ברור כמה נזק גרמה התקיפה, אבל איספהאן ידועה כמרכז לייצור מחקר ופיתוח של טילים בליסטיים ארוכי טווח עבור איראן, כולל הרכבה של רבים מטילי הטווח הבינוני שלה שיכולים להגיע לישראל.

לפני מספר שבועות, גורמים אמריקאים זיהו בפומבי את איראן כספקית העיקרית של מל"טים לרוסיה לשימוש במלחמה באוקראינה, והם אמרו שהם מאמינים שרוסיה מנסה להשיג גם טילים איראניים לשימוש במלחמה. אבל פקידים אמריקאים טוענים שהם מאמינים שהתקיפה הזו נבעה מהחששות של ישראל לגבי הביטחון שלה, ולא בהכרח מהפוטנציאל לייצוא טילים לרוסיה.

התקיפה באה בדיוק כששר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן החל את ביקורו בישראל, הביקור הראשון שלו מאז שבנימין נתניהו חזר לכהן כראש ממשלה. מנהל סוכנות הביון המרכזית ה-CIA, וויליאם ברנס, ביקר בישראל בשבוע שעבר, אם כי לא ברור כי יש קשר למבצע באיראן.

האתרים שהותקפו באיספהאן\\קרדיט: Iran international

ה'ניו יורק טיימס' מציין, כי גורמים אמריקנים פרסמו במהירות הודעה ביום ראשון בבוקר כי ארצות הברית אינה אחראית למתקפה. פקיד אחד אישר כי הוא בוצע על ידי ישראל, אך אין לו פרטים על היעד. לפעמים ישראל נותנת לארצות הברית אזהרה מוקדמת על תקיפה או מודיעה לבכירים אמריקאים בזמן שמבצע יוצא לדרך. אך לא ברור מה קרה במקרה הזה.

איספהאן הוא אתר של ארבעה מתקני מחקר גרעיניים קטנים, שסופקו כולם על ידי סין לפני שנים רבות. אבל המתקן שנפגע בשבת היה באמצע העיר ולא נראה קשור לגרעין.

סוכנות הידיעות הרשמית של איראן, IRNA, דיווחה ביום ראשון כי המל"טים תקפו מפעל לייצור תחמושת, וכי הם הופלו על ידי מערכת הגנה אווירית. לא ברור מדוע איראן בנתה מפעל לייצור תחמושת באמצע עיר של כשני מיליון בני אדם.

שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדולהיאן, אמר ביום ראשון במסיבת עיתונאים בטהראן כי "התקפת מל"ט פחדנית על אתר צבאי במרכז איראן לא תפריע להתקדמותה של איראן בתוכנית הגרעין השלווה שלה".

איספאהן תקיפת בסיס איראני ישראל ניו יורק טיימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד