י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עיכוב בהקמה

ממתין לתקציב > ללא הרשות ובלי לשכה: מעוז טרם החל לפעול

הקמת הרשות "לזהות יהודית", התחום העיקרי שבו התכוון סגן השר אבי מעוז לעסוק - מתעכבת בעקבות בעיות באישור התקציב. בנוסף, יו"ר 'נעם' עדיין לא קיבל לשכה במשרד רה"מ • בנוסף, גם הקמת הרשות לענייני מסורת וירושלים של השר מאיר פרוש - מתעכבת | כל הפרטים

ממתין לתקציב > ללא הרשות ובלי לשכה: מעוז טרם החל לפעול
אבי מעוז צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

כמעט חודש מאז מונה אבי מעוז, יו"ר מפלגת 'נעם', לתפקיד סגן השר במשרד ראש הממשלה והוא עדיין לא החל לעבוד בתחום האחריות העיקרית שהוטלה עליו - כך נודע היום (שני) ל'בחדרי חרדים'. הסיבה: המתנה לתקציב.

במסגרת ההסכם הקואליציוני, מעוז אמור לעמוד בראש רשות חדשה "לזהות יהודית", שהיא הסוגייה המרכזית עליה התעקש במו"מ, במטרה למנוע פעילות של מדינות זרות - אלא שעד כה היא לא הוקמה.

הסעיף בהסכם הקואליציוני

הסיבה היא שלוקח זמן מבחינה בירוקרטית להקים רשויות, כשהמוקש העיקרי כרגע הוא תקציב. הרשות של מעוז אמורה לקבל 125 מיליון בשנה הראשונה, ותוספת של 75 מיליון בשנה השנייה, אלא שבגלל שתקציב המדינה כבר מחולק, יש בעיה להעניק לה את הכספים.

מעוז הוא לא היחיד שהרשות שלו עדיין לא הוקמה, גם הרשות של השר מאיר פרוש, הרשות למסורת ישראל - עדיין לא הוקמה. אלא שבניגוד לפרוש, שאחראי גם על מירון, ליו"ר 'נעם' הרשות היא התחום העיקרי שבו הוא מתכנן לעסוק.

לפי ההסכם הקואליציוני עם 'נעם' הרשות הייתה אמורה לקום תוך 30 יום מהשבעת הממשלה, אלא שכאמור זה כבר לא יקרה. בנוסף, סוכם כי מעוז יקבל לשכה בגן הטכנולוגי בירושלים במשרד ראש הממשלה, אך גם אותה הוא טרם קיבל ובינתיים פועל מהכנסת.

מאיר פרוש\\צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בינתיים סגן השר פועל בסמכויות האחרות שכבר קיבל, 'נתיב' והיחידה ליחידות חיצוניות במשרד החינוך - אלא שכאמור לרשות לזהות יהודית שהייתה אמורה להיות עיקר עבודתו, הוא נאלץ לחכות כנראה עד לתקציב המדינה.

לאחר הפרסום ב'בחדרי', סגן השר מעוז הגיב על העיכוב בהקמת הרשות בהצהרה בכנסת: "ישנם קשיים בירוקרטיים. אני מאוד רוצה להקים אותה בהקדם האפשרי, עובדים על כך קשה. מקווה שבשבועות הקרובים היא תוקם", אמר.

מאיר פרוש אבי מעוז משרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד