ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
סיור לימודי

אינטל אירחה את צעירי ההייטק החרדים

תלמידי התככנית היוקרתיות לשילוב חרדים בהייטק, הגיעו לסיור לימודי במעבדות אינטל בירושלים

אינטל אירחה את צעירי ההייטק החרדים
התלמידים החרדים באינטל צילום: יח"צ

הכלל הבסיסי של תעסוקה בהיי-טק הוא שכדי לעבוד בתעשייה, לא מספיק ללמוד פיתוח תוכנה. צריך להכיר את תעשיית ההייטק, את סוגי התפקידים, את עולם התוכנה ועולם החומרה, ואת אופן הפעילות של החברות. השבוע, גם תלמידי המחזור הראשון של תכנית MeGo, יישמו את הכלל הזה.

במסגרת תכנית הלימודים, יצאו תלמידי התככנית היוקרתיות לשילוב חרדים בהייטק, לסיור לימודי במעבדות אינטל בירושלים. חברת אינטל היא חלוצת תעשיית השבבים בישראל, והמעסיק הגדול ביותר בתעשיית ההייטק בישראל. מתחם אינטל בהר חוצבים בירושלים, הינו מרכז פיתוח לתוכנה משובצת ורכיבי מחשוב ותקשורת והוא אחד האתרים המרכזיים ליצור שבבי WiFi לכל העולם.

יום העיון באינטל, כלל גם הרצאות מעשירות על התחומים המקצועיים של אינטל ועל תרומתה לצמיחת תעשיית ההייטק הישראלי. במסגרתו נערך פאנל מרתק בהשתתפות נציגי החברה, על אפשרויות התעסוקה באינטל ישראל, ועל הגיוון התעסוקתי האמיתי שמתקיים בכל אתרי החברה בישראל.


הרצאה מרתקת • יח"צ

הסיור הלימודי התקיים כחלק משיתופי הפעולה של תכנית MeGo, עם חברות רבות בתעשיה. שיתוף הפעולה הינו מרכיב מרכזי בתכנית הלימודים של MeGo, והוא כולל תכנים והרצאות מאנשי פיתוח מובילים בחברות, וביצוע פרויקטים מעשיים בפיתוח תוכנה על ידי משתתפי התכנית לפי דרישת החברות.

מיגו היא תכנית הכשרה של קרן קמ"ח שנבנתה במעורבות של קרנות פילנתרופיות משמעותיות וגורמים מתעשיית ההייטק, במטרה להתמקד בתכנים פרקטיים הנדרשים לעבודה בחברות עצמן. במסגרת מסלול ההכשרה, עוברים המשתתפים השלמת מקצועות בסיסיים הנדרשים להכשרה להייטק, ובהמשך משתלמים בתכנות בסיסי ותכנות מתקדם ורוכשים כישורים ומיומנויות לעבודה בהייטק. ההכשרה נמשכת כשנה וחצי, והלימודים מתקיימים במתכונת של חמישה ימים מלאים בשבוע. יתרון משמעותי נוסף שמציגה 'מיגו' לסטודנטים, הוא מתן מלגת קיום לאורך כל תקופת ההכשרה שתעניק ביטחון כלכלי למשתתפי התכנית. בימים אלה הסתיים תהליך האיתור והמיון לקראת המחזור השני של התכנית שיפתח בע"ה בעוד כחודש.

לדברי איציק קרומבי מנכ"ל MeGo: "אנחנו עושים הכל כדי שהתלמידים במיגו יחוו את העבודה בהייטק, כבר בשלב הלימודים. לכן - כחלק מהמעורבות של התעשיה - אנחנו משתדלים שהתלמידים יבקרו בחברות הייטק, יהיו בקשר עם אנשי פיתוח מובילים בחברות, ויבצעו פרויקטים מעשיים בפיתוח תוכנה עבור החברות. התכנית נמצאת בתחילת דרכה, אך כבר היום אנו מקבלים פניות מחברות מובילות בתעשיה שמעוניינות לקיים שיתופי פעולה עם מיגו ותלמידי התכנית".

הייטק אינטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד