כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סערת שריפת הקוראן

שגרירות ארה"ב מזהירה מפני התקפות נגד בתי כנסת באיסטנבול

אחרי שריפת ספר הקוראן על ידי פעיל דני ימני קיצוני מול שגרירות טורקיה בשוודיה, שגרירות ארה"ב בטורקיה מזהירה את אזרחיה מפני התקפות אפשריות נגד כנסיות, בתי כנסת ונציגויות דיפלומטיות באיסטנבול

שגרירות ארה"ב מזהירה מפני התקפות נגד בתי כנסת באיסטנבול
שריפת הקוראן צילום: צילום מסך

שגרירות ארה"ב בטורקיה הזהירה היום (שני) את אזרחיה מפני התקפות אפשריות נגד כנסיות, בתי כנסת ונציגויות דיפלומטיות באיסטנבול. זוהי ההודעה השנייה שלה בנושא בתוך ארבעה ימים, לאחר תקריות שריפת הקוראן באירופה.

בהתראה ביטחונית חדשה היום, שגרירות ארה"ב פרסמה אזהרה לאזרחיה בטורקיה כי "התקפות תגמול אפשריות של טרוריסטים עלולות להתרחש באזורים שבהם פוקדים תיירים אמריקאים במיוחד בשכונות ביוגלו, גלטה, טקסים ואיסתקלאל באיסטנבול".

ביום שישי האחרון, מספר שגרירויות בטורקיה, כולל אלו של ארצות הברית, גרמניה, צרפת ואיטליה, פרסמו התראות ביטחוניות על התקפות תגמול אפשריות נגד מקומות פולחן, בעקבות שריפת הספר הקדוש המוסלמי, הקוראן, בשוודיה, הולנד ודנמרק.

ביום שבת האחרון הזהירה טורקיה את אזרחיה מפני "התקפות אפשריות של אסלאמופוביות, שנאת זרים וגזעניות" בארצות הברית ובאירופה. המתיחות הגיעה לאחר שלפני כעשרה ימים, הפעיל רסמוס פלודאן, איש מפלגת הימין הקיצוני שרף עותק של ספר הקוראן מול שגרירות טורקיה בשוודיה. התיעוד של המעשה גרר תגובות זועמות, וטורקיה הוציאה הודעה לפיה זהו "מעשה מרושע". עוד נאמר בהודעה כי החלטתה של ממשלת שבדיה לאפשר את המשך המחאה היא "בלתי מתקבלת על הדעת לחלוטין".

זו אינה הפעם הראשונה בה פאלודן, עורך דין במקצועו, מעורר סערה, ובשנה שעברה שרף את הקוראן עטוף בבשר חזיר, בשר שנחשב אסור על ידי המוסלמים.

קוראן בתי כנסת טורקיה שוודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד