כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אוקראינה מזהירה

פוטין מתכנן "מתקפת מנע" לציון יום השנה למלחמה

חששות גוברים לגבי הסיכוי למתקפה גדולה ב-24 בפברואר, כאשר כוחות רוסיים מתבצרים מעבר לגבול בתגובה להגעת טנקים מהמערב לסיוע לכוחות ההגנה האוקראינים. העלייה במספר החיילים לאורך הגבול עשויה לרמוז גם על כך שהנשיא הרוסי חושש ממתקפת נגד אוקראינית חזקה בעקבות העלייה במספר הטנקים שקיבלו מהמערב

פוטין מתכנן "מתקפת מנע" לציון יום השנה למלחמה
מלחמת אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

בכירים באוקראינה מזהירים כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מכין "מתקפת מנע" לציון יום השנה לפלישתו לארצם. תמונות לוויין מראות שכוחות רוסים בונים ביצורים לאורך הגבול עם אוקראינה מלוהנסק ועד דונייצק וברחבי זפוריז'יה וחרסון.

אולקסי דנילוב, מזכיר המועצה לביטחון לאומי ולהגנה של אוקראינה, חושב שזה יכול להיות סימן לכך שפוטין מתכנן משהו גדול ל-24 בפברואר - התאריך שבו חייליו חצו את הגבול ופתחו בפעולות איבה בשנה שעברה.

בראיון לתקשורת האוקראינית אמר דנילוב: "עכשיו הם מתכוננים לפעולה צבאית מקסימלית, והם מאמינים שעד יום השנה הם צריכים להגיע לכמה הישגים. אין סוד שהם מתכוננים לגל חדש עד ה-24 בפברואר, כפי שהם עצמם אומרים".

העלייה במספר החיילים לאורך הגבול עשויה לרמוז גם על כך שהנשיא הרוסי חושש ממתקפת נגד אוקראינית חזקה בעקבות העלייה במספר הטנקים שקיבלו מהמערב.

על פי דיווחים, פוטין מעוניין לבדוק את כוחה של ההגנה של אוקראינה בזפוריז'יה. אנליסט המודיעין בריידי אפריק, אמר ל"דיילי ביסט": "הם מנסים בעצם לגבש את ההישגים שלהם ולשמור על השטח שהם כבשו עד כה. אני חושב שזה בהחלט גם מסר לחיילים באוקראינה".

בהצהרה של המועצה לביטחון לאומי, נאמר כי הבית הלבן משער שפוטין ינצל את חודשי החורף הקרים כדי להתארגן מחדש ולתכנן את מהלכיו הבאים במלחמה. ראש ההגנה של האיחוד האירופי אמר שרוסיה מנהלת כעת "מלחמה נגד נאט"ו והמערב" לאחר שקנדה הפכה למדינה ה-12 ששולחת טנקים כדי לחזק את המאמץ המלחמתי של אוקראינה.

סטפנו סאנינו, מזכ"ל הפעילות החיצונית של האיחוד האירופי, הוסיף כי מבחינת פוטין, הגיע הזמן להסתכל מעבר ל"מבצע הצבאי המיוחד" הראשוני שלו ולעבור לשלב אחר.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד