כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מאות רבנים ומורי הוראה השתתפו בכנס השנתי לרפואה והלכה של 'בוני עולם' בירושלים

בתחושת שליחות רבה נפתח כנס העיון השנתי לרפואה והלכה של ארגון 'בוני עולם' בירושלים

מאות רבנים ומורי הוראה השתתפו בכנס השנתי לרפואה והלכה של 'בוני עולם' בירושלים
הכנס השנתי של בוני עולם צילום: באדיבות המצלם

מאות רבנים, דיינים, פוסקים ומורי הוראה שייצגו את כלל הקהילות והחוגים מירושלים וכל שכונות העיר, השתתפו בכינוס ההלכתי-רפואי שהתקיים ע״י ׳בוני עולם׳ באולם ׳בית מלכה׳ בירושלים.

במהלך הכינוס הושמעו הרצאות וסקירות יסודיות ע"י בכירי הרופאים בארץ, על מנת להעשיר את ידיעת הרבנים שליט"א בנושאי רפואה בבואם להכריע בסוגיות הנוגעות להלכה.

את הכינוס השנתי פיארו בין היתר הרבנים הגאונים חברי ועדת ההלכה של ׳בוני עולם׳ הגאון רבי מתתיהו דייטש, הגאון רבי דוד יוסף, הגאון רבי משה ברנסדורפר, הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, הגאון רבי יוסף אפרתי, הגאון רבי בן ציון קוק, הגאון רבי שלמה זעפרני, הגאון רבי יצחק לוקסנברג, הגאון רבי אהרן גולדמינצר, וכן הרב פנחס פרנקל רב משרד הבריאות.

ההרצאות המקצועיות נמסרו במהלך הכינוס ע"י בכירי הרופאים פרופ' שמחה יגל מהדסה וד"ר מיכה באום מביה"ח שיבא ומדיקל סנטר כמו״כ התקיים פאנל מקצועי בהשתתפות מנהלי המעבדות ד"ר פבל איציקסון מאסותא ראשון לציון וד"ר רועי סלע מהרצליה מדיקל סנטר.

הגר"מ דייטש דיבר על הזכות הגדולה שיש לרב שלמה בוכנר על הקמת הארגון המיוחד הזה בארץ ישראל ולפעילות המנכ״ל הרב אליקים לבנון, וכן הרחיב על חשיבות הקשר של הרבנים והרופאים. ״חשוב מאד שאפשר 24 שעות להתקשר לרבני בוני עולם, להתקשר עם הרופא כדי לקבל מענה״.

הגר״י אפרתי הקריא את מכתבו של פוסק הדור הגר״מ שטרנבוך בו בירך את העוסקים במלאכה החשובה.

לאחר הקראת המכתב הוסיף הגר״י אפרתי ודיבר על גדלות הארגון שמונע חשש תקלה בבתי חולים, וכן בהדרכה שהכל יהיה על פי ההלכה, וזאת לצד העזרה הכלכלית הגדולה לזוגות.

חבר מועצת חכמי התורה הגר״ד יוסף שנשא מדברותיו וחידד את חשיבות ההתכנסות: ״אני רוצה לחזק את ידי ארגון בוני עולם. אשרינו שיש לנו ארגון כזה שדואגים להביא נפשות לעם ישראל, וכמה יהודים זכו להקים משפחה ובעז״ה ימשיכו״.

הרב הראשי לישראל הגר״ד לאו הודה לארגון 'בוני עולם' על הכנס החשוב, ובהם למייסד הרב שלמה בוכנר והמנכ״ל בישראל הרב אליקים לבנון.

הרב הראשי עורר את עניין הזריזות הנדרשת על מנת לענות לזוגות. ״על אחת כמה וכמה שמדובר על מי שמוריד דמעה וזוג שחסר לו האושר והשמחה, אם יש אפשרות לסייע בעדם חשוב לא להתמהמה״.

הוא הוסיף כי ״בוני עולם יוצרים את החיבור האמיתי והנכון עם הרופאים הטובים ביותר כדי לזכות להיות בין אלו שמביאים חיים לזוגות״.

הרב שמעון ברונר מהיועצים הבכירים של בוני עולם הציג בפני המשתתפים את הפעילות חובקת העולם של 'בוני עולם' בתחום הייעוץ ההלכתי-רפואי. "כל יום מתקבלות כ-300 שיחות לכלל היועצים כאשר גם רבנים מפנים אלינו את הפונים וגם הרבנים בעצמם פונים".

בוני עולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד