ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
כך הגיב נתניהו

פרסום ראשון: עימות נוסף בין גלנט לסמוטריץ' סביב הטיפול בחוק הגיוס

ברקע העימות באשר לסמכויות האזרחיות באיו"ש, עימות נוסף בין השרים סמוטריץ לגלנט סביב חוק הגיוס. האחרון שיגר מכתב לנתניהו בו דרש כי הטיפול בנושא יישאר אצלו וזאת למרות שסוכם בין כל ראשי המפלגות שסמוטריץ' ירכז את הנושא. נתניהו דחה את בקשתו | כל הפרטים

פרסום ראשון: עימות נוסף בין גלנט לסמוטריץ' סביב הטיפול בחוק הגיוס
גלנט וסמוטריץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: קרב סמכויות נוסף בין שר הביטחון יואב גלנט לשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ׳, הפעם סביב הטיפול בחוק הגיוס, שאמור לעלות להצבעה בחודשים הקרובים ולפי ההסכמים הקואליציוניים יש להביא חוק שיספק את הסיעות החרדיות.

לפני כשבועיים סוכם על חלוקת עבודה בין ראשי המפלגות בנושאים שסוכמו בהסכמים הקואליציוניים, כך סוכם כי מי שאחראי לרכז את חוק הגיוס יהיה השר בצלאל סמוטריץ' בין הייתר בשל תפקידו כשר במשרד הביטחון לעניינים אזרחיים וגם כדי שלא יהיה בידי אחד מחבר הכנסת במפלגות החרדיות שרובם מנסים לגלגל אחריות אחד על השני.

'בחדרי חרדים' מפרסם לראשונה כי בימים האחרונים שיגר שר הביטחון יואב גלנט מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולמזכיר הממשלה עורך הדין יוסי פוקס בטענה כי הדבר פוגע לו בסמכויות, והוא דורש לקבל את ריכוז חוק הגיוס לידיו. העימות מגיע בהמשך לעימות נוסף סביב העברת הסמכויות מגלנט לסמוטריץ' כפי שנחתמו בהסכמים הקואליציוניים.

נתניהו וגלנט משוחחים היום במליאה. (סמוטריץ נראה בקצה) | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

אנשי לשכת ראש הממשלה דחו את טענותיו של השר גלנט ואמרו כי לא מדובר בהעברת סמכויות אלא בריכוז נושא. במענה לפנייתו הציעו לגלנט לפנות בעניין ליושב ראש הקואליציה אופיר כץ.

בתוך כך, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס בפתח ישיבת הסיעה היום למחלוקת מול גלנט ואמר: "ריד מיי ליפס. לא תהיה פשרה בעניין הזה. כל הסמכויות האזרחיות של התושבים הישראלים ביו"ש יעברו לידיים שלי. זה יהיה באחריותנו ולא תהיה שום פשרה על זה".

חוק הגיוס יואב גלנט בצלאל סמוטריץ פרסום ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד