כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פוטין נואש

הרוסים מונעים מאזרחים לעזוב את הגבול: הצבא מתכונן להסתערות חדשה

נשיא רוסיה הורה לכוחות משמר הגבול לעצור בעלי אזרחות כפולה ומחזיקי דרכון רוסי מלעזוב את המדינה מכיוון שהוא זקוק לעוד אנשים שיילחמו בחזית האוקראינית. המודיעין הבריטי: "סביר להניח שהרשויות ברוסיה ישמרו על האופציה של סבב זימונים נוסף תחת ההחלטה על גיוס חלקי"

הרוסים מונעים מאזרחים לעזוב את הגבול: הצבא מתכונן להסתערות חדשה
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: שירותי החירום של אוקראינה

נשיא רוסיה הורה לכוחות משמר הגבול לעצור בעלי אזרחות כפולה ומחזיקי דרכון רוסי מלעזוב את המדינה מכיוון שהוא זקוק לעוד כוח אדם שיילחם בחזית האוקראינית, כך הודיע משרד ההגנה הבריטי. בעדכון האחרון שלו, המודיעין של ההגנה הבריטית מסר: "סביר להניח שהרשויות ברוסיה ישמרו על האופציה של סבב זימונים נוסף תחת 'הגיוס החלקי, ב-22 בינואר 2023, התקשורת המקומית דיווחה ששוטרי משמר הגבול הרוסים מונעים מבעלי דרכון כפול, לעזוב את רוסיה.

ב-23 בינואר 2023, דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר כי הצו על 'גיוס חלקי' ממשיך להישאר בתוקף, בטענה שהצו נותר "הכרחי לתמיכה בעבודת הכוחות המזוינים". 

לפי הדיווחים, ולדימיר פוטין מכין יחידות מגדוד הטנקים המובחר שלו, כדי לסייע בפתיחת מתקפה רוסית גדולה חדשה בחבל דונבאס אוקראינה. גוברות הציפיות שנשיא רוסיה יפתח במתקפה חדשה באזור לוהנסק, כשהוא מבקש להשתלט על מזרח אוקראינה במלואה. המודיעין הצבאי הבריטי מסר כי צבא הטנקים יובילו את המתקפה הקרובה.

יום השנה הראשון למלחמה הוא רק בעוד כמה שבועות ב-24 בפברואר, ויש השערות שפוטין יכריז על גיוס ענק של חצי מיליון חיילים בניסיון נואש לנצח את אוקראינה. קולונל ריצ'רד קמפ, קצין בדימוס של הצבא הבריטי ששירת כמעט 30 שנה באפגניסטן עיראק ובמקומות נוספים, טען שגם רוסיה וגם אוקראינה מתכוננות ל"התקפות גדולות", אך הזהיר כי זה עלול להיות "הטלת הקובייה האחרונה" של פוטין.

מלחמת אוקראינה רוסיה גיוס ולדימיר פוטין בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד