כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גם גרמניה מסרבת

ביידן דחה את הבקשה לשלוח מטוסי F-16 לאוקראינה

ארצות הברית לא תשלח מטוסי קרב F-16 לאוקראינה - לפחות לא עכשיו. כשנשאל על ידי כתב מחוץ לבית הלבן אם ארה"ב תעביר את מטוסי הקרב שקייב לוחצת בכוח לקבל, הנשיא ג'ו ביידן הגיב: "לא". פקיד בכיר: "לא היה דיון רציני ברמה גבוהה על מטוסי F-16"

 ביידן דחה את הבקשה לשלוח מטוסי F-16 לאוקראינה
מטוסי קרב. אילוסטרציה צילום: unsplash

ביידן דחה את הבקשה לשלוח מטוסי F-16 אמריקאים לאוקראינה, כשנשאל על ידי כתב מחוץ לבית הלבן אם ארה"ב תעביר את מטוסי הקרב שקייב רוצה לקבל, הנשיא ג'ו ביידן הגיב: "לא".

אבל פקיד אמריקאי אמר ל'פוליטיקו' "לא היה דיון רציני ברמה גבוהה על מטוסי F-16". במילים אחרות, לא נראה שההצהרה של ביידן היא תוצאה של סקירת מדיניות פנימית ובמקום זאת היא העמדה הנוכחית של מקבל ההחלטות האולטימטיבי. אותו פקיד דיבר בעילום שם.

כמו כן, לא ברור מחילופי הדברים הקצרים אם ה"לא" של הנשיא פירושו "לעולם לא" או "לא עכשיו". הממשל אמר שוב ושוב כי החלטות לגבי סיוע ביטחוני תלויות במציאות בשדה הקרב באוקראינה. בראיון ביום חמישי האחרון ל-MSNBC, סגן היועץ לביטחון לאומי, ג'ון פינר, אמר כי ארה"ב תדון במטוסי קרב "בזהירות רבה" עם קייב ובעלות בריתה.

אנדריי ירמק, עוזרו הבכיר של נשיא אוקראינה וולודימר זלנסקי, אמר כי פולין תהיה מוכנה לספק את מטוסי ה-F-16 שלה לאוקראינה בתיאום עם נאט"ו . עם זאת, קנצלר גרמניה, אולף שולץ, דחה שוב ושוב כל בקשות הקשורות ל-F-16 שהגיעו מקייב.

"השאלה של מטוסי קרב כלל לא מתעוררת", אמר שולץ בראיון ל-Tagesspiegel, "אני יכול רק לייעץ שלא להיכנס לתחרות הצעות בכל הנוגע למערכות נשק".

 

 

מטוסי קרב מלחמת אוקראינה רוסיה קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד