כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הטאליבן הפקיסטני

מחבל מתאבד התפוצץ במסגד מלא בשוטרים

מחבל מתאבד התפוצץ אתמול במסגד עמוס בשוטרים בעיר פשוואר בצפון מערב פקיסטן, הוא הרג כמעט 90 בני אדם ופצע כ-150 נוספים. המחבל פוצץ אפוד ממולכד כאשר מתפללים כולל שוטרים רבים וכוחות ביטחון אחרים התפללו בפנים

מחבל מתאבד התפוצץ במסגד מלא בשוטרים
זירת הפיצוץ צילום: צילום מסך

מחבל מתאבד התפוצץ אתמול (שני) במסגד עמוס בשוטרים ממשטרת פקיסטן בעיר פשוואר בצפון מערב המדינה, הוא הרג כמעט 90 בני אדם ופצע כ-150 נוספים, כך אמרו גורמים רשמיים. המחבל פוצץ אפוד ממולכד כאשר מתפללים כולל שוטרים רבים וכוחות ביטחון אחרים התפללו בפנים.

לפחות 90 בני אדם נהרגו ו-157 נפצעו בפיצוץ, אמר מוחמד אסים, דובר בית החולים בעיר לחדשות CBS. חשש שמניין ההרוגים עדיין עלול לעלות, שכן רבים מהמאושפזים הובאו עם פציעות אנושות לבית החולים.

המחבל התפוצץ במהלך תפילת אחר הצהריים המוקדמת במסגד באזור "קווי המשטרה" של פשאוואר, אזור מאובטח בעיר שבה ממוקמת תחנת המשטרה האזורית, יחד עם שוטרי סיור וצוות אבטחה נוסף.

הטליבאן הפקיסטני(TTP) קיבל אחריות לפיגוע בפשוואר, בירת מחוז ח'יבר בגבול פקיסטן עם אפגניסטן, קבוצת הטרור ניתקה לאחרונה את שיחות השלום עם הממשלה ופתחה מחדש בפעולות צבאיות נגד כוחות הביטחון של המדינה.

גורמי ביטחון מקומייים מאמינים שה-TTP התחזק במהלך השנים האחרונות, מאז שהטליבאן האפגני השתלט מחדש על המדינה השכנה באוגוסט 2021. ה-TTP הם קבוצה נפרדת מהטליבאן האפגני, אך הם בעלי ברית קרובים.

ה-TTP ניהל מרד בפקיסטן במשך 15 שנים, ונלחם לאכיפת חוקי האיסלאם במדינה, שחרור חברים ממעצר והפחתת הנוכחות הצבאית הפקיסטנית באזורי השבטים לשעבר של המדינה.

קצין ביטחון פקיסטני ששוחח עם CBS News בעילום שם אמר כי הכוחות המזוינים של המדינה עשו צעדים משמעותיים נגד ה-TTP, אך הקבוצה הצליחה להחזיר לעצמה כוח מבצעי על ידי פעילות מעבר לגבול באפגניסטן, מה שאיפשר לה "להתחיל לתקוף מטרות רכות בפקיסטן".

אפגניסטן פקיסטן טאליבן הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד