כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

סוף סוף: חנין זועבי נחקרה 5 שעות במשטרה

לאחר דחיות רבות נחקרה חברת הכנסת חנין זועבי בחשד להעלבת שוטרים ערבים • טוענת: "הם תקפו אותי"

פלאש 90
פלאש 90

לאחר דחיות וסירובים, התייצבה הבוקר (ב'), חברת הכנסת חנין זועבי לחקירה במשרדי יחידת להב בלוד.

חברת הכנסת חנין זועבי, הוזמנה לחקירה בחשד להסתה ולהעלבת שני שוטרים ערבים כאשר קראה לירוק לעברם.

על פי הודעת המשטרה, במסגרת תיק חקירה שמנהלת היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח״ה) בלהב 433 בגין חשד לביצוע עבירות הסתה לאלימות, איומים והעלבת עובד ציבור על ידי חברת הכנסת חנין זועבי, נחקרה היום חברת הכנסת באזהרה במשרדי להב 433. חקירתה הסתיימה לאחר שנמשכה כחמש שעות ובסיומה שוחררה חברת הכנסת לביתה. ממצאי החקירה ייבחנו על ידי צוות החקירה ויועברו לבחינת ראש יאח״ה וראש אגף החקירות והמודיעין לגיבוש עמדתם.

כזכור, זועבי החליטה שלא להופיע תחילה לחקירה וראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי, פנה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין ולפרקליט המדינה שי ניצן.

ח"כ זועבי, באמצעות פרקליטה דרשה לקבל מידע על התשתית העובדתית שעליה מתבססת החקירה והנושאים שעליהם תיחקר, זאת עוד קודם להתייצבותה במשטרה.

במקביל, דרשה כי תיפתח חקירה במחלקה לחקירת שוטרים, נגד השוטרים שלטענתה תקפו אותה במהלך הפגנות בהן השתתפה.

אולם טענה זו נדחתה ע"י היועץ המשפטי לממשלה: "רשויות החקירה אינן מחויבות להעביר לנחקר, לרבות חבר כנסת, מידע טרם חקירתו על התשתית העובדתית לאירועים ולחשדות שעליהן תתבסס החקירה" נמסר ממשרד המשפטים.

שני שוטרים התלוננו כי במהלך דיוני הארכות מעצרים של חשודים ערבים שנעצרו במהלך הפגנות, הטיחה בהם חברת הכנסת אמירות קשות ופוגעניות על רקע היותם בני החברה הערבית המשרתים במשטרת ישראל. בין היתר קראה לעברם ח"כ זועבי: "אלה שמשתפים פעולה עם עם המדכא את בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה", "שיפחדו מהשבאב" ו"צריך לירוק להם בפרצוף".

היועץ המשפטי לממשלה סבר כי התבטאויות אלה מעוררות חשד ממשי לביצוע עבירות פליליות של העלבת עובד ציבור והסתה לאלימות, ועל כן החליט היועץ המשפטי לממשלה שתפתח חקירה פלילית כנגדה בגין התבטאויות אלו.

בנוגע התלונות על התבטאויותיה בקשר לחטיפת שלושת הנערים: גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי"ד, שבהן יוחסה לה אמירה כי החוטפים אינם טרוריסטים, החליט היועמ"ש כי אין מקום לנקיטת הליכים פליליים נגדה. מהחומר שהובא בפני היועץ, עלה כי כבר באותו ראיון נשוא התלונה הסתייגה חברת הכנסת מפעולת החטיפה עצמה, והיא חזרה על הסתייגות זאת גם בראיונות הנוספים. אולם בוועדת האתיקה של הכנסת חשבו אחרת, וועדת האתיקה של הכנסת החליטה להשעות את ח"כ חנין זועבי מדיוני המליאה והוועדות לתקופה של חצי שנה.

היועץ המשפטי לממשלה הבהיר בשבוע שעבר גם את עניין החקירה עצמה והחסינות העומדת בפני חבראת הכנסת: "החוק אינו מקנה לחברי כנסת חסינות מפני עצם חקירתם במשטרה. אכן, חוק חסינות חברי הכנסת קבע במפורש הגבלות באשר לפעולות שניתן לנקוט נגד חבר כנסת, ביניהן חסינות מפני חיפוש, האזנת סתר, מעצר, וחסינות מפני דיון פלילי, ואף קבע דרכים להסרתן. החוק לא קבע חסינות מפני חקירה, ולא בכדי. חקירה נועדה לברר את העובדות, לקבל את גרסת חבר הכנסת, בין היתר גם לצורך הכרעה בשאלה אם יש מקום לקבוע כי הדברים חוסים או שאינם חוסים תחת החסינות המהותית".

יצוין כי במהלך השנים האחרונות נחקרו חברי כנסת ושרים רבים, אשר התייצבו לחקירה, בלא להציב תנאים מוקדמים.
משטרה כנסת חקירה הסתה חנין זועבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד