י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"ביזתה את כבוד האדם"

תביעה: חירבו דירה ומסרבים לפצות את הדייר

תביעה: מומחים מטעם חברת ביטוח ישראלית חירבו דירה בנס ציונה, במהלך ניסיון כושל לאתר נזילה, וכעת מסרבת החברה לפצות את בעלת הדירה

תביעה: חירבו דירה ומסרבים לפצות את הדייר
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

כבר יותר משנתיים שחברת ביטוח מתעמרת באישה, תושבת נס ציונה, שבביתה התגלו נזקי רטיבות קשים, ועד היום, לא רק שלא דאגה לתקן מטעמה את הנזקים או לפצות את האישה, אלא אף הסבה לביתה נזקים קשים נוספים - כך נטען בתביעה שהגישה לאחרונה האישה, באמצעות עוה"ד רפאל אלמוג ויואב גפני ממשרד עוה"ד אלמוג-שפירא.

על פי התביעה, באוקטובר 2020 דיווחה האישה לחברת הביטוח על נזילת מים, סימני רטיבות ונזקים ברחבי הבית. אלא שמאז, כך נטען, היא נאלצה לפנות אל נציגי החברה שוב ושוב, כדי שיואילו בטובם להגיע לדירתה, לאתר את הנזילה ולתקנה.

על פי התביעה, כאשר נציגי חברת הביטוח הגיעו לבסוף אל ביתה של האישה, הם כשלו בניסיונותיהם לאתר את מקור הנזילה, ובמהלך ניסיונות אלה הסבו לבית נזקים כבדים נוספים.

לדברי עוה"ד אלמוג וגפני, במהלך הבדיקה הכושלת, חלק מהפרקט בדירה פורק ולא תוקן, אריחי ריצוף ניזוקו, אריחי קרמיקה באמבטיה נתלשו ולא הושבו למקומם, ועוד. "התובעת ובני ביתה נאלצו לחיות בבית לקוי, חלקו מפורק, מה שמעבר למטרד החזותי גם החל להוות סכנה בטיחותית" טענו עוה"ד אלמוג וגפני בתביעה.

עו"ד רפאל אלמוג | צילום: אופיר הייב.

לדברי האישה, בשל היעדר מענה יעיל מחברת הביטוח לפניותיה החוזרות ונשנות, היא נאלצה לבסוף לשכור מאתר נזילות פרטי, שאיתר את מקור הנזילה. בנוסף נטען, כי עקב חדלונה של חברת הביטוח, נאלצה האישה גם לשכור שמאי ומהנדס על מנת שייאמדו את הנזקים שנגרמו לדירתה.

בהמשך, נקלעו האישה וחברת הביטוח למחלוקת קשה על עלות התיקונים. שמאי ומהנדס מטעם חברת הביטוח העריכו את היקף הנזקים בביתה של האישה בסך של כ-60 אלף שקלים בלבד. לדברי עוה"ד אלמוג וגפני, הערכתם זו לא כללה את שכר השמאי, ששכרה האישה מטעמה, ולא את עלות הדיור החלופי שאותה נאלצה לשלם.

המהנדס אותו שכרה האישה טען כי העלויות אותן ציינה החברה בהערכתה אינן ריאליות, וכי עלות עבודות השיקום בפועל גבוהה פי שלושה, ונאמדת בכ-185 אלף שקלים.

לדברי עוה"ד אלמוג וגפני, עד היום שילמה החברה לתובעה כ-32 אלף שקלים בלבד. סכומים אלה מהווים לדבריהם בבחינת לעג לרש. לדבריהם, הסחבת שבה נקטה חברת הביטוח והנזקים הקשים לדירה שנגרמו, בין השאר, מהניסיונות הכושלים שלה לאתר את מקור הנזילה, אילצו את האישה ובני ביתה להתגורר באתר בנייה עבש וטחוב. בשל גרירת הרגליים של חברת הביטוח, לא נותרה לבסוף ברירה לאישה ולבני ביתה - והם עברו לדיור חלופי.

עוה"ד אלמוג וגפני מזכירים בתביעתם תביעה דומה, שהוגשה גם היא על ידם, נגד חברת הביטוח, שם הסתיים הסכסוך בפסק דין נוקב. בפסק הדין, פסק השופט הבכיר אלי ספיר כי "חברת... הפרה בחוסר תום לב קיצוני את חובתה כמבטחת, וברשלנותה גרמה להחמרת הנזק בדירה... טיפלה במבוטחים כאילו אינם ראויים למגורי אנוש וביזתה את כבוד האדם שלהם... ". במקרה זה חייב השופט ספיר את... לשלם לתובעים סכום של כ-110 אלף שקלים וכן הוצאות משפט מוגברות בסך 50 אלף שקלים נוספים.

לטענת עוה"ד אלמוג וגפני, המקרה הנדון בתביעה הנוכחית חמור אף יותר. הם מבקשים מבית המשפט לחייב את חברת... לשלם לאישה כ-217 אלף שקלים, סכום הכולל את עלות התיקונים בביתה, הוצאות המהנדס והשמאי, החזר הוצאותיה על דיור חלופי ופיצוי בגין עוגמת נפש. התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום ברמלה.

תביעת פיצויים אינסטלטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד