כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

העונש של פורץ הגדר: חרם ב'מיר' ובהכשרים

בעל קיוסק שסירב למלא את בקשתו של ראש ישיבת מיר - נענש פעמיים, וחנות שפתח נותרה ללא הכשר מהודר וללא קונים

קיוסק. צילום ארכיון: יעקב נחומי
קיוסק. צילום ארכיון: יעקב נחומי

לפני כמה שנים נקבעה תקנה בישיבת מיר בנושא שעות סגירת החנויות בשעות הלילה המאוחרות - עוד בזמן חיי חיותו של ראש הישיבה המנוח, הגרנ"צ פינקל זצ"ל, שמסר את נפשו על הענין.

מרבית החנויות באזור שכונת בית ישראל סביב ישיבת מיר המעטירה - נענו לבקשתו המרגשת של הגרנ"צ זצ"ל, וסגרו את החנויות בשעות שהישיבה ביקשה.

אחד מבעלי החנויות לא שעה לבקשת הנהלת הישיבה והמשיך בפתיחת הקיוסק שברשותו במשך הלילה ובמכירת שתיה וסיגריות לבחורים ולעוברים ושבים, מה שהפך את חנותו למקום רועש בלילות וצבט את לב רבני הישיבה והבחורים, שחלקם הגדול לא קנו בחנותו.

לפני מספר שבועות פתח בעל החנות בסמיכות לישיבה חנות לבייגל אמריקאי, אך משום מה החנות נותרה כמעט ריקה מאדם.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי כל הכשרויות המוכרות סירבו להעניק את פיקוחן לחנות הנוכחית שבבעלות פורץ הגדר, בעקבות סירובו לקבל את בקשת הישיבה בעבר.

גם המשגיח הגר"א חדש, הוציא מכתב שלא לקנות בחנות הנוכחית, והחנות שהושקעו בה סכומי עתק עומדת כאבן שאין לה הופכין, מאחר שהוא נאלץ להסתפק בגוף כשרות בסיסי שלא מספק את תלמידי הישיבה והסביבה.

"לא יתכן", אומר גורם במיר ל'בחדרי חרדים', "שהישיבה שהיא למעשה הכוח הצרכני של כלל החנויות באזור ומבקשת יפה מכולם, וראש הישיבה זצ"ל בשארית כוחותיו התחנן על נפשו, ולא ישמעו בקולו".
ירושלים חנויות מיר בחורים כשרויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד