י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
"האמריקנים מודאגים"

ברקע החששות מהרפורמה המשפטית: לפיד נועד עם בלינקן

מזכיר המדינה האמריקני ממשיך את סבב הפגישות בישראל ונפגש  עם לפיד. גורמים המעורים בפגישתם של השניים טענו כי "האמריקנים מודאגים מהניסיונות להחליש את הדמוקרטיה בישראל"

ברקע החששות מהרפורמה המשפטית: לפיד נועד עם בלינקן
לפיד ובלינקן צילום: עוז שכטר

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגש הבוקר (שלישי) עם מזכיר המדינה אנטוני בלינקן בירושלים. לפיד אמר לאחר הפגישה: "שמחתי מאוד לפגוש הבוקר את חברי הטוב טוני בלינקן. שוחחנו רבות על אתגרי הבטחון של ישראל, הקרובים והרחוקים, ועל הצעדים הנדרשים על מנת למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעינית".

לפיד הוסיף: "דיברנו על ההתקדמות החשובה של "פורום הנגב" ועל החשיבות האדירה של פעילות הפורום שהקמנו ביחד ליציבות האזורית ולשגשוג של ישראל.

לדברי לפיד: "היחסים המיוחדים בין ארה"ב וישראל מתבססים לא רק על אינטרסים משותפים אלא בראש ובראשונה על ערכים משותפים של עקרונות הדמוקרטיה ושמירה על המוסדות הדמוקרטיים.

ביסוס היחסים האלה מהווה מרכיב יסודי בביטחון הלאומי שלנו ובכלכלה שלנו ועלינו לעשות הכל כדי לשמור על היחסים האלה. אני מודה למזכיר המדינה על עמידתו ארוכת השנים לצד ישראל ופעילותו למען בטחון ישראל", אמר.

גורמים ישראלים שמעורים בפגישת אמרו כי "האמריקנים מאוד מודאגים ממה שמתרחש בישראל בחודש האחרון. הניסיון להחליש את הדמוקרטיה מהווה סיכון גדול ליחסים בין המדינות".

לטענת הגורמים: "לפיד אמר בפגישה שהיחסים בין המדינות ובין העמים יותר חשובים מהכל ולא תלויים בממשלה כזאת או אחרת ושהוא מחויב למאבק כדי לשמור על ישראל מדינה מתקדמת דמוקרטית וליברלית".

אנתוני בלינקן יאיר לפיד הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד