כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בניגוד לדעת הרוב

הבכיר האוקראיני שחזה את המלחמה: "קרים תשוחרר"

שעות לפני שכל האזהרות שלו על פלישה רוסית הוכחו נקודתית, הגנרל קירילו בודאנוב, ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה התכונן לגרוע מכל. הוא אמר כי "רוסיה מתכננת מתקפה חדשה של כוחותיה" הוא גם אמר: "עלינו לעשות הכול כדי להבטיח שקרים תחזור הביתה עד הקיץ"

הבכיר האוקראיני שחזה את המלחמה: "קרים תשוחרר"
קירילו בודאנוב צילום: משרד ההגנה של אוקראינה

ב-23 בפברואר - לילה לפני שרוסיה פתחה במלחמתה באוקראינה בשנה שעברה, ראש המודיעין של אוקראינה קירילו בודאנוב למעשה סיכם את הקריירה הצבאית שלו, הוא היה הפקיד האוקראיני היחיד שהיה משוכנע שרוסיה עומדת לתקוף ולנסות לכבוש את קייב הבירה.

הגנרל קירילו בודאנוב, ראש המודיעין הצבאי סיפר ל'וושינגטון פוסט', כי שעות לפני שכל האזהרות שלו על פלישה רוסית הוכחו נקודתית, הוא התכונן לגרוע מכל, למרות שאף אחד לא האמין לו שרוסיה תנסה לכבוש את קייב. 11 חודשים לאחר מכן, למילותיו של בודאנוב בן ה-37 יש משקל רציני עם הנשיא וולודימיר זלנסקי ואחרים בקייב. בחוגים פוליטיים אוקראינים, הוא זוכה לכבוד כאדם האחד - יחד עם המודיעין האמריקאי והבריטי - שהזהיר נכון חודשים מראש מה מתכננת רוסיה.

באותה נקודת זמן, הוא נמחק לגמרי. רוב גורמי הממשל והצבא האוקראיני ציפו שהפלישה של רוסיה תהיה מוגבלת לחלק המזרחי של המדינה ולא להתקפה משולשת בקנה מידה מלא.

התחזית של בודאנוב לשנה זו היא שרוסיה תתמקד בכיבוש שטחים נוספים באזורי דונייצק ולוהנסק המזרחיים, הוא אמר כי "רוסיה מתכננת מתקפה חדשה של כוחותיה" הוא גם אמר: "עלינו לעשות הכול כדי להבטיח שקרים תחזור הביתה עד הקיץ".

כשנשאל אם הוא חושב שהגעת כוחות אוקראינים לקרים, שרוסיה פלשה וסיפחה באופן בלתי חוקי ב-2014, עלולה לגרום לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין להשתמש בנשק גרעיני, אמר בודאנוב: "זה לא נכון. וקרים תחזור אלינו. אני אספר לכם יותר: הכול התחיל בקרים ב-2014, והכל יסתיים שם".

"זו טקטיקה של הפחדה" הוא הוסיף כשהוא מתראיין במשרדו, שם הוא מחזיק צפרדע לחיות מחמד. "רוסיה היא מדינה שאפשר לצפות ממנה להרבה אבל לא אידיוטיות מוחלטת. מצטער, אבל זה לא הולך לקרות. תקיפה גרעינית תגרום לא רק לתבוסה צבאית לרוסיה אלא לקריסת רוסיה. והם יודעים את זה טוב מאוד".

הוא נמצא תחת סכנה, בשנת 2019, פצצה הונחה מתחת לרכבו אך התפוצצה בטרם עת. היו לפחות 10 ניסיונות חיסול נוספים, לפי מקורב לבודאנוב. בודאנוב גר במשרדו. לעתים רחוקות הוא יוצא בפומבי. מוזיקה קלאסית מתנגנת במשרדו מסביב לשעון - אולי הגנה מפני ניסיון להקשיב למה שנאמר בפנים. הוא נשאר יעד של הקרמלין. לאחר פיצוץ גשר קרים באוקטובר, רוסיה את בודאנוב כאחראי לכך.

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב חצי האי קרים ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד